• nanci

"Bra" tecknade filmer till 3-4-åring?

Några tips på bra tecknade låmgfilmer som både små barn och de lite större tycker är okej att titta på? Med "bra" menar jag: inte våldsamma, inga läskiga värderingar (raststiska och sexistiska etc), inte skrämmande, lättbegripliga, tja trevliga helt enkelt... "Bilar" är ett exempel på en film som jag tycker är okej för små barn, fler tips?

• Svar på tråden "Bra" tecknade filmer till 3-4-åring?
  • nikki79

mina 2 pojkar på 3 år älskar alvin och gänget..sitter klistrade när deen e på

• nanci
    nikki79 skrev 2008-12-28 14:09:08 följande:
    mina 2 pojkar på 3 år älskar alvin och gänget..sitter klistrade när deen e på
    Den har fått kritik för att innehålla smygreklam (Cola eller Pepsi tror jag), tror du det är något de uppfattar?
  • salvavinnie

smarties skrev 2008-12-28 14:00:38 följande:

salvavinnie skrev 2008-12-28 13:58:35 följande:
    Åh, får jag lägga mig i och fråga var ni hittade den boxen? =)
    På Megastore. Minns inte vad den kostade men jag tror 249... Det är fem cd med 4 avsnitt på varje.
  • smarties

salvavinnie skrev 2008-12-28 14:26:04 följande:

smarties skrev 2008-12-28 14:00:38 följande:
    På Megastore. Minns inte vad den kostade men jag tror 249... Det är fem cd med 4 avsnitt på varje.
    Toppen, tack! :)
  • Von Ellsen

Jag har inga barn, men har redan funderat lite på vad jag kommer låta mina barn se(hehe=))

Eftersom jag är lite nostalgisk av mig tycker jagde filmer jag såg när jag var liten=)

Bla. Alfons, Pelle Kanin, Doktor Snuggles. Fasst de flesta riktigt bra barnfilmer är ju otecknade=)=)

• bubblan80

Bamse, Alfons, Fragglarna kanske?

• Maggiepuh

Min son är 2 år 9 mån och har sedan i somras älskat Hitta Nemo och Monsters Inc.

• solida

Hitta nemo är ju helt underbar! Och sen har vi ju Dora Utforskaren som inte är någon långfilm men ett väldigt populärt program i den åldern.

• Söderböna

Fast "Hitta Nemo" var betydligt läskigare än vad jag hade förväntat mig. Bara det enkla faktum att Nemo kommer bort från sin pappa räckte för att göra vår plutta fullständigt förtvivlad.

Sedan var det ju mer än en scen då hajar dök upp och andra läskigheter.

Precis som jag skrev förra gången är det oerhört olika vad barn blir rädda för. Men vår plutta tyckte att det var en otroligt läskig film.

• nikki79

nää det har jag inte än sett,,så det har någ dom åxa missat dom gillar ju ekorrarna

Svar på tråden "Bra" tecknade filmer till 3-4-åring?