• kids is my life

Beundrar er unga.

Jag beundrar er unga mammor och pappor.
    Mamma är ingen ålder, det är något man lever in i åldern.

• Svar på tråden Beundrar er unga.
  • sonria

Ja det var ju snällt sagt till alla där ute! Och det håller jag med om! ;D

• Leather Cravat

Mamma är ingen ålder nej, det har du rätt i.
    Men då borde du väl beundra alla mammor och pappor?

• Reglementet

Varför beundrar du unga mammor och pappor?

• sonria

Kanske är så att hon som många andra märkt att unga får höra mer "skit" och ta mer saker än vad mammor i äldre åldrar får göra. Vi får stå ut med mer elaka kommentarer och endå hålla oss uppe och vara stolta föräldrar vilken ålder vi än är i.
    Osv osv.. jag tror ni fattar! :)

• MsBeauty

Tycker inte att unga föräldrar verkar bättre eller mer beundrandsvärda än äldre.

• sonria

MsBeauty: Hon kanske inte menade på det sättet utan på det sättet som jag försökte förklara på! :)

• Reglementet

Ser mest unga föräldrar som klagar på äldre jag, men, men.

• sonria

Reglementet: Kan tänka mig det eftersom vi fått stå ut med så mycket nedlåtande kommentarer och ord men det är förrens nu jag börjat märka att unga föräldrar börjar stå på sig och säga emot och göra sig hörda! Men det är jag det. Sen att det finns en del unga som klankar ner på äldre tillbaka, det är bara omoget.

• Nidorina

Reglementet skrev 2008-12-28 17:14:12 följande:

Ja, där får nog jag hålla med. Jag och min man var rätt unga när vi fick våra första respektive barn (har ej gemensamma men har bott ihop i 100 år...)
    Det roligaste är en yngre släkting till min man som definierar sig själv som "ung mamma" och tjatar en hel del om att vi inte förstår ungdomar eftersom vi är såå gamla föräldrar. Det roliga består i att vi var yngre när vi fick våra 2 första barn än vad hon var när hon fick sitt första barn, men enligt henne så är det hon som är en ung mamma och inte jag/vi. OK, jag förstår att hon menar det som så att hon är yngre i år räknat än oss NU :)
    Nej, jag vill nog ge en ros till alla föräldrar, oavsett ålder! Skulle själv aldrig säga något ont om en förälder enbart utifrån den personens ålder.
  • kids is my life

Precis! Det var så jag menade.

• buffybus

beundrar unga föräldrar o sen skriver att mamma är ingen ålder.. osv.. hmmmm??

Jocke+André älskar er mest av allt!!
  • lunkentuss

Reglementet skrev 2008-12-28 17:14:12 följande:

Jag tycker det går jämnt ut Alla klagar på alla och alla eller så tycker alla att alla är bra föräldrar
    Bara löjligt att sätta sig själv i nåt slags "fack", alla duger som dom e punkt slut
  • kids is my life

Mamma är ju ingen ålder. Det är någon man lever in i rollen.
    Jag beundrar dom unga för att dom är starka och kan ta emot alla kritik. Alla unga har ju inte jobb eller utbildning, därför beundrar jag dom för att dom är starka som gör allt för sitt barn ändå. Jag skriver att mamma är ingen ålder, för det är ju sant. Många tror att man är en bättre mamma bara för att man är äldre. Finns många äldre mammor som är dåliga mammor.

• lunkentuss

kids is my life skrev 2009-01-01 15:06:51 följande:

Mamma är ju ingen ålder. Det är någon man lever in i rollen. Jag beundrar dom unga för att dom är starka och kan ta emot alla kritik. Alla unga har ju inte jobb eller utbildning, därför beundrar jag dom för att dom är starka som gör allt för sitt barn ändå. Jag skriver att mamma är ingen ålder, för det är ju sant. Många tror att man är en bättre mamma bara för att man är äldre. Finns många äldre mammor som är dåliga mammor.
    Men det har ju inte med ålder att göra?! Varför då blanda in åldern överhuvudtaget? Många, oavsett ålder, får nog ta kritik på ett eller annat sätt och man klarar inte av kritiken bättre bara för att man har utbildning eller jobb? Negativ kritik känns lika hårt oavsett hur ens liv i övrigt ser ut.
    Vad är ung? Vad är äldre?

Jag vet nog INGEN som tycker att alla under 20 är DÅLIGA mammor. Mend et känns däremot som att många UNGA tar det så om man säger att det inte är bra att PLANERA barn, att unga tjejer o killar inte har samma förutsättningar då de ej gått ut skolan, ev. inte har egen bostad elr inkomst. Detta gäller då PLANERADE graviditeter... Men dom som ändå blir med barn elr planerar barn är inte dåliga föräldrar, det enda som ev. kan bli dåligt är situationen.
  • Juhanna

kids is my life skrev 2009-01-01 15:06:51 följande:

Mamma är ju ingen ålder. Det är någon man lever in i rollen.Jag beundrar dom unga för att dom är starka och kan ta emot alla kritik. Alla unga har ju inte jobb eller utbildning, därför beundrar jag dom för att dom är starka som gör allt för sitt barn ändå. Jag skriver att mamma är ingen ålder, för det är ju sant. Många tror att man är en bättre mamma bara för att man är äldre. Finns många äldre mammor som är dåliga mammor.
    Mammor oavsett ålder får kritik.
    Precis som det finns mammor i alla åldrar som är "dåliga" mammor.
    Måste nog säga att alla mammor är värda att beundra oavsett ålder.
Svar på tråden Beundrar er unga.