kids is my life skrev 2009-01-01 15:06:51 följande:
Mamma är ju ingen ålder. Det är någon man lever in i rollen. Jag beundrar dom unga för att dom är starka och kan ta emot alla kritik. Alla unga har ju inte jobb eller utbildning, därför beundrar jag dom för att dom är starka som gör allt för sitt barn ändå. Jag skriver att mamma är ingen ålder, för det är ju sant. Många tror att man är en bättre mamma bara för att man är äldre. Finns många äldre mammor som är dåliga mammor.
Men det har ju inte med ålder att göra?! Varför då blanda in åldern överhuvudtaget? Många, oavsett ålder, får nog ta kritik på ett eller annat sätt och man klarar inte av kritiken bättre bara för att man har utbildning eller jobb? Negativ kritik känns lika hårt oavsett hur ens liv i övrigt ser ut.
Vad är ung? Vad är äldre?
Jag vet nog INGEN som tycker att alla under 20 är DÅLIGA mammor. Mend et känns däremot som att många UNGA tar det så om man säger att det inte är bra att PLANERA barn, att unga tjejer o killar inte har samma förutsättningar då de ej gått ut skolan, ev. inte har egen bostad elr inkomst. Detta gäller då PLANERADE graviditeter... Men dom som ändå blir med barn elr planerar barn är inte dåliga föräldrar, det enda som ev. kan bli dåligt är situationen.