• Pukaberg

Thailand Bangtao beach februari 2009

Nu är det kallt ute. Julen är över och vi längtar till solen och värmen. Den 6 februari 2009 åker jag och min sambo och våra två barn, 5 0ch 7 år, till Phuket. Vi ska bo på Sunwing Bangtao Beach. Vi reser från Kalmar flygplats. Är det någon mer som ska dit? Hör gärna av er. Är det någon som har varit där tidigare och har lite tips till oss? Vi är tacksamma för många kommentarer.

• Svar på tråden Thailand Bangtao beach februari 2009
  • Beginnerz

Nej, men i januari (på lördag åker vi). Tror det är ett härligt ställe! Ska bo på Bangtao lagoon bungalows.

• Pukaberg

Vad roligt att ni ska resa till Thailand, Phuket och till Bangtao. Vi längtar dit redan. Det känns som det är länge tills vi åker den 6/2.

• ulligulli

Vi åker den 25:e januari, men ska först till Koh Lanta & Phi Phi i en vecka. Den 2 feb checkar vi in på Bang Tao Blue Village Exotic Dalar Resort & ska vara där i 2 veckor. Sen är vi kvar en vecka till på egen hand & har inte bestämt vad vi ska göra.... Längtar så...

• Pukaberg

Vi längtar efter vår semester. Härligt med två veckor i Phuket. Viu ska snorkla och slappa i solen. Vilka utflykter vi ska göra vet vi inte än. AHr någon tips på bra utflyket när vi är i Bangtao??

• abnoc

Har precis kommit hem från Bangtao fast med Fritidsresors Dalar Resort men vi passerade Sunwing ett flertal gånger.
    Några råd:
    Köp utflykter från de på stranden, du tjänar mycket pengar istället för att åka med researrangörens.
    Den lilla marknaden med gångavstånd från hotellet må o to duger gott att handla billigt på, speciellt underkläder som dottern redan ångrar att hon inte köpte mer av. Kanske kan jag beställa mer av dig?
    Använd solkräm nr 40. Solen tar även muliga dagar
    Det är inte superbilligt som många säger, vi hade definitivt inga fulla resväskor till hemresan.
    Vill du inte ha superexlusivt o dyrt så skippa att shoppa i Phuket stad Festival, åk hellre till Patong JungCeylon som hade allt och var mer vettiga affärer. Kan du åka dit själv så hade de ansiktsbehandlingar i centrumet för 300bath som såg superlyxigt ut men vi var där för sent så jag hann aldrig ta det.

• CellenEllen

Har många kollegor som varit just där och varit jättenöjda.
    Ett av de absolut bästa alternativen i thailand.

• abnoc

Sunwing tror jag är ett bättre alternativ så det har de säkert varit mer nöjda med än Dalar. Fast om folk tycker att det är ett av de bästa alternativen i Thailand undrar man vad de har för referenser för jag såg mycket lyx. Fast för det priset är det säkert bra. Jag hade önskat lite mer att se kvällstid för då fanns inte mycket att göra här än att vara på hotell eller spatsera på stranden om du inte ville ta taxi någonstans.
    Glömde en sak, ta med myggmedel för mer kliande myggbett har jag då aldrig haft. Huu vad skönt att få kyla där jag slipper myggor ett tag
    Och räkna med regn, jag tror det regnade 6 dagar på två veckor coh inte en enda helsolig dag har vi haft. Fast trots moln var det ju varmt så det klagar jag inte på. Och paraplyer hade vi på våra rum vi kunde låna när det var som värst.

• spacebeare

vi åker den 16/1!
    kan knappt hålla mig från att börja packa!
    kul att få tips, gärna fler!
    transport till Phuket å Patong tex?

hittade den här sidan som var ju småmysig att titta på
    www.bangtaobeach.se/

• abnocto

Transport till Phuket o Patong tar man taxi för 600 resp 500 bath enkelresa.

• ulligulli

Abnoc:
    Hur var Exotic Dalar? Checkar in där den 2/2 Och har hört att det inte är riktigt färdigt. Stämmer det? Var rummen ok? Vi ska bo i ett vanligt & mina föräldrar i ett superior.
    Vet du vad som fanns i motionsrummet?
    Något annat du vill tipsa om på hotellet och omgivningarna?
    Nån speciellt bra luncrestaurang på stranden kanske?
    Hur lång är det upp till det lilla centrumet?

Tack på förhand!
    /Ulrika

• spacebeare

abnocto skrev 2009-01-07 18:15:12 följande:

Transport till Phuket o Patong tar man taxi för 600 resp 500 bath enkelresa.
    tackar
  • spacebeare

temaparker, utflykter som ni rekommenderar?

• abnocto

Ulligulli:
    Vi var inte speciellt imponerade av Dalar hotellet, mycket beroende på att det inte var klart. Förhoppningsvis har det fixat sig till ni ska dit och de har fått lite rutiner.
    Rummen är ganska stora och inte mer än okej, inget märkvärdigt eller lyxigt, två stora dubbelsängar i ett stor rum med vikdörr mellan o kylskåp dit de ska leverera 4 flaskor dagligen men det glömdes oftast bort. Stora badhanddukar hur många du ville. Städningen dålig men de hade väl inte fått vanan inne, jag tycker man kan begära lite mer än golvtorkning och rengöring av toalett på ett 4-stjärnigt hotell.
    Vi sydde upp kostym i en skrädderi precis bredvid det Fritidsresor rekommenderade, någon sa att det var billigare. Kommer just nu inte på namnet men kan nämna det senare.
    Morgongymnastik finns inte som det står på hemsidan o vattengymn hade de 2 e.m/veckan.
    Gymmet fanns ej när vi kom dit o när vi åkte stod en cykel, en löpmaskin, tyngdlyftsmaskin, en för benen o en för armarna där. Vet tyvärr ej vad maskiner heter men tvivlar på att mer kommer
    Internet kostar 200 bath för 2 timmar minimum.
    Ta med myggmedel för myggorna är förjäkliga och märks inte. Jag sprejade runt hela sängen när jag sov och ändå kunde man ha kliande bett på armarna.
    Vi hade halvpension så jag kan inte nämna några restauranger.
    Frågan är vad du menar till centrum. De nämner en basar på Fritidsresors hemsida mitttemot hotellet men det fanns ingen. Det var gå-avstånd till två små matbutiker och tog 25 min till en stor matbutik Lotus. Må o To har de en liten men tillräcklig marknad bredvid Lotus där du kan köpa speciellt underkläder billigt. Annars är det stånd utmed stranden som gäller dagtid eller ta taxi till Patong för 500 bath coh shoppa loss i JungCeylon som var toppen.Där kan du också ta ordentlig ansiktsbehandling för 300 bath.
    Massage gick vi en bit förbi Sunwings hotell utmed stranden där vi tyckte det var bäst. Jag för min del tyckte de var lite för hårdhänta så jag tog två gånger sedan gav jag upp, likadant med min grabb. Dottern hittade en som hon var nöjd med så hon tog oftare o kostade 300 bath.

• abnocto

Spacebeare:
    vi tog 1-dagsutflykten med Fritidsresor där man rider elefant o åker med i kanot. Dyr men kul. Sedan upptäckte vi att man bättre köper sina utflykter från små stånd på stranden med engelsk guide. Vi tog en med racerbåt till Phiphi-öarna som var toppen. Många stopp o bad och toppen båtfärd om man nu giller det. Guiden var en ladygirl och jätterolig. Gick o pruta o vi betalade då 1600 bath/styck vilket var värt det. Där skulle jag nog köpt alla utflykter om jag vågat från början. Annars tog vi taxi till Phuket town o Patong coh skippade longtailbåtarna. Annars kan man ta en sådan till Patong en dag som kan vara kul, beroende på vilka barn man har med sig.

• Fia 69

Pukaberg:
    Vi åker till Sunwing Resort Bangtao beach den 21 feb... så vi går väl om varandra precis! Vi åker med tre barn, 10, 7 och 1 år. Jag är lite nervös för flygresan med tanke på ettåringen som har energi för ett helt kompani. Men jag hoppas att det går bra!

Ha en trevlig resa!

• Pukaberg

hoppas ni ochså får en trevlig resa. Jag vet att ni kommer att ha en semester på ett underbart hotell.Då vi åtrevänder dit för andra gången. Vi längtar till avresan från Kalmar den 6/2.

• ulligulli

ABNOCTO: Tack för all information!

Jag är helt säkert på att vi kommer få det underbart! Vi är ganska vana resenärer både med och utan barn, men det är första gången vi åker charter (min pappa betalar för han fyller 70), så jag tänker mer på de andra som inte är så vana att resa så långt... (min mamma är lite nervös...)
    Allt låter bra och jag ska allt dra med mamma på lite sköna saker som massage och ansiktsbehandling!

Hoppas ni alla som åker snart får en fantastisk resa! Själva checkar vi in och möter mina föräldrar den 2/2 på Exotic Dalar efter 1 vecka på Phi Phi...

• Pukaberg

Vad glad jag är. Snart närmar sig semestern bara 20 dagar kvar till avresan från Kalmar flygplats. Barnen har börjat prata om resan och även dom ser fram emot den. Att få träffa Lollo och Bernie igen. Hihi. Barnklubben är jättebra på sun wing hotellet. Man betalar bara för de dagar som barnen vill gå. Hoppas ni andra också får en trevlig resa till UNDERBARA Thailand.

Svar på tråden Thailand Bangtao beach februari 2009