Ulligulli:
Vi var inte speciellt imponerade av Dalar hotellet, mycket beroende på att det inte var klart. Förhoppningsvis har det fixat sig till ni ska dit och de har fått lite rutiner.
Rummen är ganska stora och inte mer än okej, inget märkvärdigt eller lyxigt, två stora dubbelsängar i ett stor rum med vikdörr mellan o kylskåp dit de ska leverera 4 flaskor dagligen men det glömdes oftast bort. Stora badhanddukar hur många du ville. Städningen dålig men de hade väl inte fått vanan inne, jag tycker man kan begära lite mer än golvtorkning och rengöring av toalett på ett 4-stjärnigt hotell.
Vi sydde upp kostym i en skrädderi precis bredvid det Fritidsresor rekommenderade, någon sa att det var billigare. Kommer just nu inte på namnet men kan nämna det senare.
Morgongymnastik finns inte som det står på hemsidan o vattengymn hade de 2 e.m/veckan.
Gymmet fanns ej när vi kom dit o när vi åkte stod en cykel, en löpmaskin, tyngdlyftsmaskin, en för benen o en för armarna där. Vet tyvärr ej vad maskiner heter men tvivlar på att mer kommer
Internet kostar 200 bath för 2 timmar minimum.
Ta med myggmedel för myggorna är förjäkliga och märks inte. Jag sprejade runt hela sängen när jag sov och ändå kunde man ha kliande bett på armarna.
Vi hade halvpension så jag kan inte nämna några restauranger.
Frågan är vad du menar till centrum. De nämner en basar på Fritidsresors hemsida mitttemot hotellet men det fanns ingen. Det var gå-avstånd till två små matbutiker och tog 25 min till en stor matbutik Lotus. Må o To har de en liten men tillräcklig marknad bredvid Lotus där du kan köpa speciellt underkläder billigt. Annars är det stånd utmed stranden som gäller dagtid eller ta taxi till Patong för 500 bath coh shoppa loss i JungCeylon som var toppen.Där kan du också ta ordentlig ansiktsbehandling för 300 bath.
Massage gick vi en bit förbi Sunwings hotell utmed stranden där vi tyckte det var bäst. Jag för min del tyckte de var lite för hårdhänta så jag tog två gånger sedan gav jag upp, likadant med min grabb. Dottern hittade en som hon var nöjd med så hon tog oftare o kostade 300 bath.