Inlägg från: Teskedsmamman |Visa alla inlägg
  • Teskedsmamman

Mobil"abbonemang"?

Kompisen köpte abonnemang till sin 14-åring och sitter nu med en räkning på 3600 kr. SÅ behåll kontantkortet är mitt tips...

Kolla runt på nätet och se vad de olika operatörerna har för taxa på kontantkorten

Triss i killar! 04, 05 & 07 - läs om oss tesked.blogspot.com/
  • Teskedsmamman
    Majsan70 skrev 2008-12-28 18:27:07 följande:
    Teskedsmamman skrev 2008-12-28 18:25:11 följande: Kanske borde lärt barnet om värdet av pengar samt ansvar innan då? Mina barn har haft sina abbonemang länge nu och de ringer för max 100 spänn i månaden som jag betalar. En enda gäng har sonen ringt för typ 50 spänn mer än den summan.
    Ja, eller så har man en manipulativ 14-åring som står på utredning för adhd, touretts och lite andra saker

Hon trodde på sitt barn och nu har det uppdagats en hel del och iom denna mobilräkning så har hennes "riktiga" sidor krypt fram så det var ju en positiv sak ändå den där räkningen...

Den här tonåringen skiter ärligt talat i allt och alla, hon smygringer och pressar upp telefonräkningen hemma också och blånekar till allt, hon har minsann inte gjort nåt fel, och ärligt talat så tror jag fullt på att tonåringen ljuger så pass att hon tror sig själv...

Allt går inte att lära tyvärr, fast man tror det....
  • Teskedsmamman
    Majsan70 skrev 2008-12-28 18:32:42 följande:
    Teskedsmamman skrev 2008-12-28 18:30:20 följande: Min ena tonåring har Tourettes, ad/hd, ocd bland annat, men han inser i vilket fall vad som ingår i hans ansvar. Hursom så hade det här barnet fått stå för kostnaden själv.
    Nu inser inte den här tonåringen vad som är hennes ansvar, enligt henne har hon inget ansvar utan det är alla andra som är skitstövlar och förstör hennes liv när hon inte får som hon vill.
    Stå för kostnaden själv? Utan inkomst? Hon har redan, pga sitt uppförande, varken internet, numera mobil då, pengar och utegångsförbud. Mamman har 3 barn till (vilka förövrigt uppför sig normalt) och går redan på knäna då tonåringen inte drar sig för att varken prygla upp sin mamma eller slå sönder inredningen.

Som sagt alla barn är olika.
Svar på tråden Mobil"abbonemang"?