• Prinsessan Leia

göra rent tvättmaskinen, hur?

som frågan lyder, Hur gör man rent tvättmaskinen?
    brukar ta ut lådan (där man har tvättmedel o sköljmedel) o göra rent den, samt en grej där nere där det samlas vatten.
    Sen torkar jag ju av den, både utsidan o så "gummiringen"
    kör den i 95 grader 1 ggn i månaden, o varannan ggn med citron(någonting, finns bland kryddorna)
    vad mer kan man göra? lr vad mer bör man göra?

• Svar på tråden göra rent tvättmaskinen, hur?
  • lovemyboys

Nää, tror inte att man ska behöva göra nåt mer...jag gör precis som du med citronsyra då å då....har d hänt nåt med tvätten eller är du bara nyfiken på fler sätt att hålla maskinen ren?

Familjen KALOW....min alles egen..
  • strojes

Ett tips för att få lådan där man har tvätt- och sköjmedel riktigt ren: Jag kör den i diskmaskinen lite då och då den blir ren och fin utan en massa jobb Skrattande

• Prinsessan Leia

haha nä då inget har hänt fick bara sånt panik känsla när jag nyss satte igång den, usch tänk vad mkt skit det måste finnas där..hur gör jag den ren som den va när jag köpte den för 3 år sedan
    tänkt samma med diskmaskinen, kör den tom ibland o så med sånt där medel fr finish lr va det va.
    Men isch tänk vad skit det måste finnas där...lr??
    tvätten luktar iaf rosor o disken är ren, det kanske säger sitt men ibland får jag panikkänslor över att usch vilken skitig maskin jag har

• lovemyboys
    strojes skrev 2008-12-28 19:06:50 följande:
    Ett tips för att få lådan där man har tvätt- och sköjmedel riktigt ren: Jag kör den i diskmaskinen lite då och då den blir ren och fin utan en massa jobb
    Du va en smart brud...tack för tipset!!
  • lovemyboys
    Prinsessan Leia skrev 2008-12-28 19:07:43 följande:
    haha nä då inget har hänt fick bara sånt panik känsla när jag nyss satte igång den, usch tänk vad mkt skit det måste finnas där..hur gör jag den ren som den va när jag köpte den för 3 år sedan tänkt samma med diskmaskinen, kör den tom ibland o så med sånt där medel fr finish lr va det va. Men isch tänk vad skit det måste finnas där...lr?? tvätten luktar iaf rosor o disken är ren, det kanske säger sitt men ibland får jag panikkänslor över att usch vilken skitig maskin jag har
    Nänä...nu lugnar vi ner oss lite här...du har en egen maskin som du håller ren å fin å skänker en x-tra tanke till lite då å då....va stoppar du i den som kan göra den så ruskigt snuskig...haha,erkänn nu!!............... ..................*väntar på svar* å *LER*
  • Prinsessan Leia

haha
    ja du, vi kan ju börja med barnens skitiga o leriga kläder, säkert ngt äckligt litet kryp som fastnat där sen kör jag ju även barnens gympadojjor, tänk va mkt äckligt det kan vara under dem
    sen står den i en äcklig gammal tvättstuga, fick en ryslig känsla att nu ska jag banne mig renovera den, har ju snart gjort klart huset för övrigt så bara o köra vidare ... så tyvärr inget riktigt snuskigt här för min del

• lovemyboys

Jo...å det är ett kryp som förmodligen är stor som en katt...om det ska ha en möjlighet att överleva en maskintvätt....Flört

Nänä, jag tror på "att lite skit rensar magen å mycket mättar".......haha, ta efter den du...så blir livet mycket enklare

*ironi*

• Prinsessan Leia

mm jag vet, man ska inte ta allt på för stort allvar..men jag vill ju känna att jag har rena kläder på mig
    nä ska nog spendera kvällen nere hos min lilla maskin o ge henne kärlek så hon ger mig mkt rena o fina kläder

• lovemyboys
    Prinsessan Leia skrev 2008-12-28 19:20:38 följande:
    mm jag vet, man ska inte ta allt på för stort allvar..men jag vill ju känna att jag har rena kläder på mig nä ska nog spendera kvällen nere hos min lilla maskin o ge henne kärlek så hon ger mig mkt rena o fina kläder
    Ok, du, när folk börjar hålla för näsan å dra sej undan dej...då kan du funder på om du stinker......Menar du att din maskin ger dej dej kläder.....En SÅN maskin vill jag åxå ha...åååå*himlar med ögonen å drömmer mej bort*
  • Frostmamma

Sandiga overaller rensar i rör och slangar. Man kan tvätta en tom maskin med en diskmedelstablett i en gång i månaden

• mimmi 1

tvättmaskinen gör man enklast och effektivast ren, genom att nån gång då och då hälla i nån dl ättika, tillsammans med tvätten, och tillsammans med tvättmedel... det är alltså inte nödvändigt att köra en tom maskin... då har man slagit två flugor i en smäll liksom både rengjort maskinen, och fått godare lukt på tex. handdukarna, eller de andra kläderna som luktarlite surt, eller unket

Svar på tråden göra rent tvättmaskinen, hur?