• Acke

Madagaskar 2 med en 4-åring?

Hur tror ni Madagaskar 2 fungerar att se med en 4-åring?

Han älskar film och har varit på bio (Mamma Mu & Spöket Laban) tidigare. Hemma har han sett Ice Age 1 & 2, Råttatouille, Bilar mfl. Han äslar Madagaskar 1, men det är ju en annan sak att se på TV än att se på en stor filmduk.

Hur är den filmen? Är det läskiga överraskningsmoment, eller skulle man kunna se den med en 4-åring tror ni???

• Svar på tråden Madagaskar 2 med en 4-åring?
  • 3barn

Jag var i väg med min tjejer på den filmen för ett par veckor sedan Gick jätte bra med min  "snart" 3åring Hon älskar också 1 an & det gick jätte bra,det enda var all reklam före filmen (ca 20 min) då var det lite svårt att sitta still

Alexandra980514,Emelie991107,Sabina020807,Saga051230
  • MrsNielsen

Våran pojke fyller 4 i mars,det gick super bra o se filmen.
    Filmen är så rolig,finns dock en lite läskig scen då våran pojke blev rädd.Alex blev jagad av människorna och dem kastade pilar mot honom.Mnin son blev förskräkt att någon ville skada honom.Annars var den jätte rolig,bättre än ettan.

• Wkd chick

jag ska gå med min snart 4 åring och se Madagaskar 2 :) Han har sett alvin å gänget, bee movie kung fu panda laban förut. å det har gått jättebra ;)

• Jumsan83

vi var på den men min är visserligen 5 år men han gillade den mycket tjatar om att han vill gå på den engång till..

• Acke

Tack för svar och för förhandsvarningen ang "läskiga momentet" . Blir nog ett biobesök med sonen någon dag!

• Vilmagbg

Vi var i dag och kollade på Madagaskar 2 med vår son 4,5 år. Det funkade bra men lite läskig är den.

• Pyff

Vi var på den idag, Alexander är drygt 4 år. Det gick bra även om han inte satt still hela tiden
    Jäkligt rolig film!
    "Jag skulle själv hoppa i om jag inte var så bra på att vissla" HA HA HA HA

• Wkd chick

Jag va på madagaskar med min snart 4 årige son för ngr timmar sen.. det gick superbra. Han satt still och tyckte den va bra inte alls läskig.

Jag tyckte oxså filmen var bra!

• nadja84

Var med min son som blir 3 i mars det gick bra. Han blev inte alls rädd under filmen men somnade på slutet då han inte sovit så bra natten innan

• the M Bitch

Jag är också sugen på att ta 4 och 6-åringen på Madagaskar 2.
    Men ingen av oss har sett 1:an, blir det ett problem, eller är filmen lika bra ändå?

• mammatillpojkar

min kille som fyllde 3 i augusti va och tittade på den med sin mormor och morfar och han älskade den, hade super kul oh skrattade så tårarna rann på honom!!

• Duncan

Klart han ska gå på Madagaskar 2. Det är inga problem - vad kan hända? Blir han ledsen/rädd/busig så är det bara att gå ut. Det är värt att riskera biljetpengen med tanke på att han förmodligen får en jättekul upplevelse. Boka biljett!

• vita stenen

Vi såg den för ett par veckor sen. Våra tjejer är 5 resp 3,5 och båda två tyckte att den var jätte kul.

• nanci

Avviker lite i min åsikt, fast ffa skulle jag säga att det beror på barnet. Jag var med min kompis och hennes två barn och den yngste (3,5) blev livrädd och jag blev kvar med 7-åringen. Den lillkillen älskar 1:an, men 2:an är läskigare. Det var ganska mycket rastlösa ben och kink i salongen efter någon timme, ffa syskon till äldre barn tror jag. Jag skulle nog hoppa över den och se något annat i stället.

• penni

Min 3,5 åring älskade filmen! Har sedan han var runt året älskat den första madagaskar så jag var ju bara tvungen o ta med grabben på bio

• skogsfia

Min 4,5 åring har bara sett kortfilmer tidigare typ laban och mamma mu på bio o det har varit precis lagomt med ca 40 min så där sen fick han gå med syrrans kille på madagaskar 2 och då satt han still hela filmen så då måste den vara bra ;) så gå och se den man kan ju alltid gå därifrån om det inte funkar.

• emma enhörning

the M Bitch skrev 2008-12-30 18:56:10 följande:

Jag är också sugen på att ta 4 och 6-åringen på Madagaskar 2. Men ingen av oss har sett 1:an, blir det ett problem, eller är filmen lika bra ändå?
    Min man och vår tjej som blir 4 i februari var och såg filmen för några veckor sen! Det var första gången hon var på bio (eller?) och det gick jättebra!!!
    Ingen av dem hade sett ettan men de har inte klagat vare sig på det eller på nåt skrämmande (fast min man hade lite svårt att somna på kvällen- läses med ironi...)
    Ha så kul!!!
Svar på tråden Madagaskar 2 med en 4-åring?