Inlägg från: parantesen80 |Visa alla inlägg
  • parantesen80

Trådträff Mars 09

Hejsan tjejer
    Har missat väldigt mycket pg a strul med datorn.... så jag orkar inte börja läsa ikapp.

Vad är bestämt? Har alla bokat på vandrarhemmet ?fridhem...? När har ni tänkt att umgås allihopa?

Vi har kollat tågbiljetter, men de är DYRA. Så om vi lägger till några hundringar får vi flygbiljetter med 1 timmes restid, jämfört med 9-10timmar med tåg... Gissa vad det lutar åt?

Vilka hade med sig mer än de minsta? Jag kommer att ha sambon & Troy med mig, resten lämnar jag hemma

• parantesen80

Är det på lördagen "alla" kommer att träffas? Vi har inte bestämt om vi ska åka tors,fre-sön eller lör-mån. Det blir ju billigare att resa på en veckodag
    Och även om vi kör budgetvariant på bröllop, kommer nog kassan att vara rätt skral(har redan tagit ett litet lån av mamma).
    Men jag har ju varit inställd på att åka på träffen redan INNAN vi bokade datum i kyrkan....

Jasså, har snacket gått så vilt till Ja, jag har ju "barnvakt med mig iaf

• parantesen80

Perfekt! Då vet jag ungefär.

Jag vågar inte säga vad sambon sa när jag skämtade om att han fick ta ansvaret för Troy när jag skulle dricka vin med er

Eller why not?

VAA!! Då vågar inte jag vara med, en massa hormonstinna, berusade kvinnor på samma "hotell".
    Kanske inte SÅ konstigt med tanke på att hört några utdrag härifrån...

Hahaha Eller så trodde han kanske att alla är som jag?

• parantesen80

Vilken tur! Ska lugna honom med det Tror dock att grunden till hans uttalande var att HAN ville fara och dricka öl med sin kompis....

• parantesen80

Tänkte bara tala om att resan är bokad nu
    Vi kommer tyvärr inte fram förrän vid 11 på lördagen(har jag för mig ? För jag tänkte nämligen spara in priset på en natt på vandrarhemmet... Sen åker vi ganska sent på söndagkväll istället. Känns skönt att ha bokat tillslut!
    Sen att vi antagligen INTE kommer att ha råd/ta oss iväg på någon bröllopsresa är ett annat problem

• parantesen80

Vi har bokat dubbelrum med toa
    Vad kul att vi blir såpass många! Vi har snart fyllt hela vandrarhemmet

• parantesen80

Hej... hinner inte vara inne så mycket numera...
    Men såg att ni funderade på min sambos namn, så jag kan ju meddela att det är Oskar. Så att ni hinner träna in det Nu fick jag nästan lust att ange något annat namn, typ Orvar
    Orvar är förövrigt han som gör alla bus och dumheter här hemma Alltså mina barns Molgan...
    ..Såå ni KAN ju kalla honom det

Jag har börjat bli nervös nu, även om jag inte hinner tänka på det så mycket.... Men jag är nog lite folkskygg har jag kommit fram till Numera ser jag ju inte folk förutom på boxningen och när jag hämtar barnen på förskolan(alltså samma människor), hur ska jag hantera alla nya ansikten? Så jag röstar på namnskyltar med ALL information på Fast iof har jag ju så dålig syn att jag inte känner igen folk som jag borde känna igen, så en informationstext med livshistorian kanske bara skulle förvärra erat intryck av mig Ett "russinfejs" som stirrar på er...

• parantesen80

Alltså det värsta är att jag är antingen eller! Antingen så vågar jag typ inte vara i samma rum/sitter i något hörn, ELLER pratar hela tiden om allt och ingenting! Oskar brukar skämmas för det sistnämda... Han är ALLTID som det första nämligen

• parantesen80

Vi kanske får slå oss ihop? Du kan stå med en sån där skylt som taxichafförerna har på flygplatserna.... Då kan jag tala för dig med
    Som när jag och en kompis blev intervjuade i TV; "Och vad heter ni?" -Jo, jag heter Johanna och hon heter Kristina......sen fortsatte jag babbla nonsens om missfärgade kläder (som typ 12-åring)

• parantesen80

Precis så är jag med!
    Jag tror att det är det som gör att jag går ihop med de flesta, eftersom jag anpassar mig efter hur dom är? Hmm.. lät som en riktig kappvändare, men DET är jag nog inte. Brukar ha svårt att hålla tyst om vad jag tycker, samtidigt som jag inte dömer folk med andra åsikter. Tycker att det är roligare att prata med folk som tycker annorlunda, då kan man ju lättare lära sig nåt nytt

• parantesen80

Har inte hängt med riktigt....
    Ska vi handla middag tillsammans? Isåfall är vi gärna med. Tacos är ju perfekt för Oskar som är så allergisk Bara vi kan steka i olja eller milda culinesse. Vi har inga speciella krav annars. Men vi är ju storätare, så vi får nog räkna/betala en extra portion för oss

• parantesen80

Ankomst till Stockholm:
    Torsdag
    stiäärna och Rebecca anassar sig efter oss andra på lördagen

Fredag
    Sofie, Björn, Noah och Julia 21.35
    Sophia och Vincent 21.35
    Maria, Milo och Moa 21.35
    Helena och Jonathan 21.35
    Evelina och Agaton 21.35

Lördag
    Camilla och Ellen 9:30
    Jenny och Lilly 9:30
    Johanna, Oskar och Troy 10.45
    Helén och Arvid 11.50

Avfärd:
    Söndag
    Evelina och Agaton 10.30
    Sofie, Björn, Noah och Julia 15.25
    Sophia och Vincent 15.25
    Maria, Milo och Moa 15.25
    Helena och Jonathan 15.25
    Jenny och Lilly 16:00
    Helén och Arvid 16.45
    Oskar, Johanna och Troy 21.45

måndag
    stiäärna och Rebecca

• parantesen80

Nu har jag betalat in pengarna till dig Kickoman.
    Att det ska vara sådana sjukdomstider Håller tummarna för att alla är friska till helgen...

• parantesen80

Här är en som inte kommer att kunna ett enda namn rätt, jag vet ju inte ens vad jag heter själv Vet aldrig vilket efternamn jag ska säga numera... Hoppas ni har överseende med gröthjärnan?
    Men jag och sambon(just ja mannen ) är överrens om att bevisa att vi är riktiga norrlänningar, så vi kommer bara att vara tysta
    Troy har varit piggare idag, hoppas det bara var något tillfälligt(han har ju så lätt att bli rosslig). Hoppas att ni inte misstycker att vi kommer ändå?! Min mamma var orolig, fick lova att ta med bethapred om han skulle få svårt att andas igen... Men det har vi ju alltid, eftersom det är medicinen Oskar tar om han får i sig något han inte tål.

Förresten kommer vi väl inte att kunna ta med någon vagn, eftersom jag bokade med bara handbagage som vanligt? Men det löser sig alltid, vi får väl turas om att bära helt enkelt...

Svar på tråden Trådträff Mars 09