• Mysan063

Ni med riktigt LÅNGT hår, vad är hemligheten för att få det så långt och fint?

Jag har sååå många ggr försökt att spara ut riktigt riktigt långt hår, som går ned till midjan, eller längre. Iaf en bit nedanför brösten.
    Det har tyvärr alltid slutat med att jag klippt mig för att det har blivit så slitet.
    Jag har prövat massa olika hårinpackningar, olika schampon och balsam, låtit bli att färga håret.
    Varit extra försiktig med håret.
    Men hur gör jag? Nu har jag BESTÄMT mig, jag ska minnsan ha riktigt långt hår
    Nu är håret klippt i etapper, fram är det till axlarna och bak är det mkt längre.
    Snälla, dela med er av era bästa tips, ni som kämpat för erat långa fina hår!
    Tack på förhand!

• Svar på tråden Ni med riktigt LÅNGT hår, vad är hemligheten för att få det så långt och fint?
  • Sniglar och Krut

Jag har iofs inte kämpat. Jag har alltid haft tjockt och tacksamt hår. Det blir inte speciellt slitet mellan klippningarna och det växer som ogräs.
    Jag tror att det spelar stor roll vad man har för slags hår helt enkelt. Visst kan man vårda det hår man har, men man ska inte glömma att hår är väldigt dött.

Det är inte så ensamt här uppe på toppen som ni där nere vill tro
  • Buttelina

jag har riktigt långt hår. jag gör eg inte så mycket med det. packar in det 1gång i veckan ca. behandlar det med olivolja ibland. och sen stylar jag inte allt för mycket precis

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
  • och

Hemligheten är nog tyvärr bra gener, alternativt löshår.

• Garageänkan

Dolks hår växer olika långt innan det lossar från huvudet vi tappar ca 100 strån om dagen, så när hårstrået växt klart så lossar det och nya kommer upp. Alla kan inte få långt hår för att det släpper innan den hunnit nå en viss längd alternativt får man väldigt tunt och slitet långt hår. Vissa får inte längre än axlarna och vissa får hur långt som helst. Det är ett lotteri som mycket annat

• Garageänkan

Inte dolks, jag ligger väldigt tokigt i sängen och skriver just nu. Folks.

• Marlean

Tyvärr ja, men det finns en massa long hair sidor där man kan avundas andra samt få "tips" som inte funkar. =) Men det är fina frisyrer att titta på. Och en del riktigt äckliga kurer. Och roliga forum där det låter som om folk hellre tar livet av sig än klipper av topparna. Googla lite får du se.

• ladyrosenfjoll

Den största hemligheten misstänker jag är att inte klippa sig.
    Sen att alltid ha det uppsatt så att det inte hänger och flänger och slits på så sätt.

Det måste vara rätt eftersom kvinnor förr i tiden hade långt hår, aldrig klippte sig samt alltid hade det uppsatt.

• Mysan063

ladyrosenfjoll skrev 2008-12-29 01:26:56 följande:

Den största hemligheten misstänker jag är att inte klippa sig.Sen att alltid ha det uppsatt så att det inte hänger och flänger och slits på så sätt.Det måste vara rätt eftersom kvinnor förr i tiden hade långt hår, aldrig klippte sig samt alltid hade det uppsatt.
    Det ahr jag oxå funderat på, för när jag var yngre så hade jag det ALLTID uppsatt, och vips så hade jag långt hår plötsligt. Eller så är det något man inbillar sig eftersom man inte ser håret på samma sett när man har det uppsatt.
  • MiniLou

Just nu har jag inte så långt hår men innan hade jag ner till svanken.
    Klippte det lite o nu har jag klippt det över brösten o mkt uppklippt.

Men innan gjorde jag ingenting förutom tvättade det med shampo o balsam.
    Självtorkade när det inte var så blött så borstade jag det.
    Men har ett tjockt hår o fina tunna strån som frisörerna säger.
    Vet inte om det har ngt med att det var fint o göra

Nu efter graviditeten så har jag dock märkt att håret blivit mkt torrare o blir tovigt o är inte alls som innan tyvärr...

Svar på tråden Ni med riktigt LÅNGT hår, vad är hemligheten för att få det så långt och fint?