Missimo84 skrev 2008-12-30 22:47:20 följande:
Skulle nog säga som alla andra, tvätta håret, men inte för ofta. 1. Föna det helst inte, och måste du föna håret, föna det aldrig kruttort och var försiktig med att ha munstycket för nära topparna. 2. När du torkar håret så se till att inte "gnugga" med handduken, utan krama det torrt.3. Ha det inte för mycket i tofs, sliter som f*n. Men hur lätt är det att ha det utsläppt jämt? :-d4. Om du arbetar sittandes, t.ex. på kontor e.t.c. Se till att ALDRIG luta dig mt ditt hår, då utsätter du det för en massa friktion under dagen. Se alltid til att det hänger "över" stolen.5. Inpackning, en gång i veckan, övergöd inte håret, det mår det inte heller bra av.6. Färga inte håret, men du kan gärna tona det.7. Ett mörkt hår ser altid mer välvårdat ut av någon anledning, har o göra med refektioner av ljuset sa min pappa. 8. Ska du klippa dig, så gå för guds skulle till frisören, men säg åt dem med klara instruktioner att du sparar till långt hår. Och gå inte för ofta, var sjätte vecka är till för dem som vill behålla sin frisyr, vilket du inte är ute efter.9. Ät ordenligt. Inga bantingskurer alltså under tiden som håret växer.10. En de kan inte få långt hår vilket du redan blivit upplyst om, men känn efter på ditt hår hur bra det mår. Du kanske inte behöver ha det ner till fötterna, bara nedanför axlarna?11. Mitt tips skulle vara att låta det vara lite uppklippt. i etapper eller vad som. Blir lättare för de flesta att hantera håret och det blir mindre risk för att se ut som om du draperat en turban runt huvudet.
Jag tror säkert detta kan fungera men tror mer på gener eftersom att jag alltid haft och har långt, tjockt hår med självfall och jag behanlar mitt hår i prinsip tvärt emot varenda pungt. Jag har råblonderat det under flera år men nu färgat det mörkt, äter skräpmat, använder plattång, fönar håret, har konstant toffs eller knut, har nästan aldrig inpackningar. Klipper mig ganska sällan, ibland kan det gå 6 mån. Och nej, mitt hår ser inte slitet ut. Jag har fantastisk hårkvalite helt enkelt.