• Anonym (Eller?)

budget-kläder sämre? eldorado+ica's blöjor?

Är det bara skit att köpa te.x kläder till sin nyfödde på överskottsbolaget (ÖB) eller liknande? Eller/och att köpa te.x ica's eller eldorados blöjor? man läser ju bara om pampers och libero. samt PoP's kläder mm...

• Svar på tråden budget-kläder sämre? eldorado+ica's blöjor?
  • HelenaMaria

Det är väl jättebra att kunna spara lite pengar? Testa dig fram med det billiga så märker du sedan vad du tycker är bra. Man måse inte göra som alla andra. Det råder så mycket hets kring barnartiklar idag att man blir helt tokig.

• HelenaMaria

Tillägg: man är precis lika bra förälder om man köper billigt även om en del verkar tro det motsatta.

• kvinna 86

jag tycker att pampers och liberos blöjor är riktigt dåliga! man får prova sig fram.. för vissa funkar det bäst, det är så olika! och vad spelar det för roll vilka blöjor man köper så länge de funkar bra på bebisen!?

• Blå Flygare

Nä. Kvalitén på billiga saker varierar, och samma gäller för dyra. Jag köpte två bodys på PoP, och båda såg urtvättade ut efter 2 tvättar, rena skiten alltså. Resten köpte jag mer eller mindre billigt och inga andra blev urstvättade. 5 st bodys för 99:- dock, de tappade formen. De från Ge-Kås var toppen!

Blöjor... Olika passar olika barn. Vi körde liberos. Blev inte så mycket dyrare per st när man hade rabattkuponger. Testade lite billigare sorter, men fick då byta dubbelt så ofta så det blev dyrare totalt.
    Sen gjordes libero om och dottern fick värsta utslag av dem. Eftersom vi hade så dålig erfarenhet av andra sorter (dottern har känslig hud och blev röd av alla andra sorter) så köpte vi tyg. Och det är ju billigast av alla! Och huden har aldrig varit så fin som då Och inte var det alls det extrajobb jag förväntat mig innan, just inget extrajobb alls faktiskt.

• kvinna 86

och du behöver verkligen inte köpa kläder på PoP. min dotter har några få grejer därifrån som overall och nån tröja. men tycker dte ärlöjligt (och onödigt) dyrt! men alla gör som de vill.man är inte en sämre mamma pga av att man inte köper de dyraste kläderna ;)
    det finns jättebra kläder, men med helt olika märken och prisklasser

• FruMähler

Kläder till nyfödda sliter ju inte så varför slänga ut massa dyra pengar som kan vara bra till annat?

Ang blöjor så använder vi icas blöjor för de har fungerat  bäst på dottern hitills...
    Ella blir Storasyster i augusti!
  • Shasti

Kläder funkar hur bra som helst även billiga, själv köper jag mest begagnat, superfina saker ofta och ännu mycket billigare än "budget". Testade också alla billighets-blöjor som fanns på dottern, men alla var helt värdelösa, läckte var och varannan gång, bajs överallt osv... inklusive Pampers! Det enda som funkade för oss var Libero, vi använder inget annat. Superbra och läcker aldrig, definitivt värt pengarna. Dessutom får man rabattkuponger.

• Shasti

Kan lägga till att Willys blöjor var allra sämst av dem vi provade, så värdelösa att jag slängde ett halvt stort paket, och då är jag extremt sparsam och skulle aldrig slänga något sådant i vanliga fall.

• Anonym (Tycker...)

Det spelar inte någon roll så länge kläderna är godkända och säkra samt sköna. Jag brukar känna med handen på insidan för att kolla så att det inte är några skarpa sömmar eller baksidor på broderier, drar lite i fållarna och så med för att kolla kvaliten. Checkar sen av knappar och sånt med... Ibland går man på nitar men oftast kan man hitta riktigt bra kläder för billiga slantar om man gör så. Har köpt en blanding av PoP och budget kläder, flerpack av bodies osv. och inte märkt någon skillnad. Sen som sagts tidigare så sliter inte nyfödda ut kläder utan de växer ur dem innan

• Blå Flygare

Nä, jag undrar just när det blir värt att köpa kvalitét. I början växer de så fort och sliter inget på kläderna, bara tvätten som sliter. Så ingen vidare idé att köpa bra kvalitét då på vanliga innekläderna.

Sen när de blir större så får de fläckar på allt. Tomat och morot i all mat och all kräks, senare när de äter själv så fås det matfläckar och fruktfläckar på allt.

Däremot utekläder vill man ju ha bra kläder. Skor som är varma och håller torrt, samma med overaller. Men det blir först när de börjar krypa och gå. Och jag hittar bra overaller på Lindex. Skor är olika från år till år vilka som är bra. Brukar finnas tester i olika tidningar.

Svar på tråden budget-kläder sämre? eldorado+ica's blöjor?