Inlägg från: Rosenöga |Visa alla inlägg
  • Rosenöga

När städar ni bort julen?

Tjugondag Knut.

Vill ha kvar så länge som möjligt då jag lagt ner mycket jobb på att ta fram och smycka.

• Rosenöga

Många saker, det som kallas julpynt, bl a tomtar tar jag fram någon dag innan julafton. Har bara stjärnor och ljusstakar under advent. Skulle jag då ta bort julsakerna till nyåret fick de bara vara framme drygt en vecka.

Knut är bra då har man julgransskakning.

Annars varar ju julen fram till påska!!

• Rosenöga

Smurfan JM skrev 2008-12-29 10:12:56 följande:

Jag vill ta bort grejerna vid nyår, och karln vid Tjugondag Knut så vi brukar kompromissa med Trettondagen...
    Vad häftigt, verkar nästan som att du tar bort karln vid Tjugondag Knut. Alltså kastar ut granen på nyår och gubben på Knut.
  • Rosenöga
    Smurfan JM skrev 2008-12-30 10:36:52 följande:
    Haha, love syftningsfel. ;)Dessutom åker han faktiskt iväg och jobbar lagom till Tjugondag Knut så om mina grannar läser här blir de nog fundersamma när de inte ser till honom på hela veckan sedan.Det skulle också vara något, att städa ut karln efter varje jul och ta hem en ny för nästa år.
  • Rosenöga

Förstår inte dem som säger att det är skönt att städa bort julen. Jag älskar julen och älskar att ta fram men hatar att ta bort. Då blir det mökt och trist efter alla ljus, stjärnor och varma röda färger. Grått ute och grått i alla fönster.

Svar på tråden När städar ni bort julen?