• DreadHead

Din konstigaste grogg?

Ja, vilken är den skummaste groggen du druckit? Eller som nån du känner skapat..?

Jag kan bidra med den berömda "Jullemurren" och "Smörisen"!

Jullemurre består av en lussebulle upplöst i julmust, blandat med massa sprit och dekorerad med pepparkaksbitar och russin...

Smörisen är helt enkelt sprit blandat med smält smör...!

Mumms...! (Inte!)

Jag har även groggat på hembränt och akvarievatten en gång, men den har jag inte döpt än...!

Puss i ljumsken!

• Svar på tråden Din konstigaste grogg?
  • Trailer T

Hembränt och spenvarm mjölk

• DreadHead

Mums...!
    Trailer T skrev 2008-12-29 14:06:16 följande:

Hembränt och spenvarm mjölk
  • Miim

det äckligaste är nog ren sprit och blandsaft - saften döljer INTE spritsmaken!
    Men annars finns ju baccardi/julmust (helt ok)
    eller rödvin/cola (så där gott)

Ägglikör i varmt kaffe är inte att rekomendera då konsistensen blir som gammal mjölk ink klumpar..
    Mina vänner i gymnasiet blandade gärna koncentrerad äppeljuice i ölen för att den skulle smaka bättre... Vad gör man inte för att bli full...

Jag är inte överviktig - jag är jätteviktig
  • DreadHead

Glömde ju klassikertn med herrljungas päroncider och alkogel!

Annars funkar hubbabubba och spritsvabbar, men det är ju ingen grogg egentligen...!

• Tigra79

Smakade inte själv denna men ett antal av festdeltagarna på kräftskivan tog en. Vodka med kräftspad, dessutom var spadet riktigt grumligt (dyigt).

• Michisen

De äckligaste jag sett, men vägrat att konsumera, såg jag på Arvikafestivalen 2001 i olika varianter:

Hb med tandkräm
    Hb med kaviar
    Hb med mjukost

Sen såg jag i och för sig en dirtpunkare som kräktes och ångrade sig för det var så mycket sprit i kräket så han la sig ner och försökte återanvända det - men det räknas nog inte som grogg det heller.

• Samson Biceps

Spadet från frukt coctail och hemkokt

• mosterYster

Michisen skrev 2008-12-29 14:16:06 följande:

De äckligaste jag sett, men vägrat att konsumera, såg jag på Arvikafestivalen 2001 i olika varianter: Hb med tandkräm Hb med kaviar Hb med mjukost Sen såg jag i och för sig en dirtpunkare som kräktes och ångrade sig för det var så mycket sprit i kräket så han la sig ner och försökte återanvända det - men det räknas nog inte som grogg det heller.
    !!!!! *kräks*

Vodka smör är inte alls illa! Arga tomten är en annan ganska okänd favorit (julmust + vodka). Sen kommer jag inte på så många fler "konstiga"... den inspirationen kommer mest efter ett antal andra, intesåkonstiga groggar - och dagen efter har man glömt de där sista tre om blev jättekonstiga...
  • Lotlas

Den konstigaste, men också en av de godaste, jag druckit är blå curaco, bananlikör och mjölk. Mums!

• Minttu

Tequila med kaviar
    Utflyttnings fest och det fanns ingen citron!
    Bland det äckligaste jag druckit.

Svar på tråden Din konstigaste grogg?