• Skehamn09

Din älskade hund är instängd i ett brinnande hus tillsammans med en för dig okänd 6 mån flicka......

Du kan bara rädda en....Hunden har du haft länge och älskar innerligt...

Barnet känner du inte...du vet inte vems barn det är...Men det ser ut att vara runt 6 mån gammalt och det är en flicka.

Vem räddar du....??

Den du väljer bort brinner inne....Finns inga möjligheter att rädda båda...EN DÖR!
    Inga hjälteinsatser i världen hindrar det...

Jag hade räddat barnet utan att tveka...Skulle aldrig kunna leva med mig själv efter att ha bidragit till en bebis död.

• Svar på tråden Din älskade hund är instängd i ett brinnande hus tillsammans med en för dig okänd 6 mån flicka......
  • palmis

Bebisen helt klart! Mord skulle det väl räknas som annars. Dessutom skulle jag aldrig kunna leva med att jag förstört en familj. 

• DeLo

Min hund. Skulle aldrig kunnat leva om jag lät henom brinna inne till döds.

• DeathByPickles
    puss skrev 2013-12-02 10:11:30 följande:
    Känner man att man står närmare en hund än en människa bör man få hjälp med sin självbild.

Varför det? Jag är rätt bekväm med mig själv och mina relationer. Tycker inte alls att det är konstigt att en individ som delat mitt liv så gott som dygnet runt under flera år betyder mer för mig än en främling jag inte känner till, inte känner för och överhuvudtaget inte har etablerat ett band med.
    Som sagt, människor och djur dör runtomkring oss hela tiden.  Varje dag. Jag känner mig inte det minsta ansvarig för att jag inte hjälper alla jag Skulle Kunna hjälpa. Jösses, så skulle väl ingen människa kunna leva med sig själv?
    Not Carnegie, Vanderbilt, and Astor together could have raised money enough to buy a quarter share in my little dog.?
  • DeathByPickles

Och jag som inte skulle skriva mer än ETT inlägg i den här tråden! *Facepalm*  Så går det när Måndagen känns långsam. .

Not Carnegie, Vanderbilt, and Astor together could have raised money enough to buy a quarter share in my little dog.?
  • skyus

En människa går alltid före ett djur, det trodde jag faktiskt var helt självklart för alla!

• DeLo
    skyus skrev 2013-12-02 22:15:51 följande:
    En människa går alltid före ett djur, det trodde jag faktiskt var helt självklart för alla!
    Jag hatar människor.
  • DeLo
    DeLo skrev 2013-12-02 22:26:23 följande:
    Jag hatar människor.
    Eller okej, ogillar. Finns några få vettiga individer i världen men de kan man typ räkna med sina två händer.
  • oOOo  oOOo
    DeLo skrev 2013-12-02 22:26:54 följande:
    Eller okej, ogillar. Finns några få vettiga individer i världen men de kan man typ räkna med sina två händer.
    Känner du att du själv är en av dessa 10?
  • DeLo
    oOOo oOOo skrev 2013-12-02 22:31:54 följande:
    Känner du att du själv är en av dessa 10?
    Jäpps. Men antar du inte tycker det, men det skiter jag i. Jag räddar först de som betyder något för mig, som får MIG att må bra och som jag älskar, sedan tar jag och hjälper andra. 
Svar på tråden Din älskade hund är instängd i ett brinnande hus tillsammans med en för dig okänd 6 mån flicka......