Inlägg från: Cina UrDeLuxePingla |Visa alla inlägg
  • Cina UrDeLuxePingla

Värsting-flaskan?!

Hej alla FL-are ("bästa bollplanket vad gäller allt mellan himmel o helvete")!

Ska inhandla nya nappflaskor efter Bisfenol-varningarna som gått ut.

Vi har precis köpt typ 20 AVENT och är supernöjda med dem, men men... vad gör man - har ledsnat på att värma i glas o hälla över så nu blir det nya flaskor.

Så... vilka flaskor rekommenderar mina kära FL-vänner?

Vi har tre krav och de kommer här:
    1) Fri från farliga plaster, of course...
    2) Wide-neck (stort hål så man lätt får ner vällingpulvret)
    3) Få delar (typ flaska, krage och napp) - inte löstagbar botten o en massa lulllull

Vi ska köpa både hem och till vårt lantställe och vill ha samma överallt för att slippa pussla o passa ihop olika delar. Och då det blir ganska många flaskor (ca 20 nya då...) så vill man ju att det ska bli rätt!

Väntar spänt och tacksamt på er hjälp!

Och ni, gott slut på 2008!
    Kram Cina

• Svar på tråden Värsting-flaskan?!
  • Cina UrDeLuxePingla
    Svar på #2
    För att vi har så många boenden.

Hus i stan, paradisställe vid havet, fjällkåk, lyxyacht på rivieran, 62-fotare i Sthlm skärgård, husbil i Canada, kolonistuga i Jokkasjärvi... mm
  • Cina UrDeLuxePingla

Angelika Miami skrev 2008-12-29 15:55:29 följande:

Min absoluta favorit: Playtev Ventaire.BÄSTA FLASKAN NÅGONSIN!!!`!kolla på: www.toysrus.com/product/index.jsp...
    Tack för tipset! Men flaskan fick inga vidare betyg i länken du klippte in. De skrev att den läcker o att siffrorna försvunnit på bara ett par veckor. inget du märkt av?
  • Cina UrDeLuxePingla
    never die skrev 2008-12-29 20:23:42 följande:
    Det var min första tanke med...om du inte vill ha fler Ultivent då..(vi har dem och är super nöjda!)Tack för tipset! Har Avent idag så Ultivent kan ju vara värt att prova!

Nöjda med den alltså?!
  • Cina UrDeLuxePingla

Tack snälla för alla tips och inlägg!

Ska kika in på Livsmedelsverket på en gång Tjollerfia. Att BPA-flaskorna är ok igen var nytt för mig. Men det besparar ju oss både pengar och bekymmer om det stämmer förstås!

Ha en trevlig forts på det nya året och återigen - varmt tack för alla tips! Tycker f ö att MAM's Drink Easy verkar vara bra så om det blir byte trots allt så blir det nog den.

/Cina

• Cina UrDeLuxePingla

Minisork skrev 2008-12-30 18:52:26 följande:

Klart att pingelbebisen ska ha rosa MAM Ultivent flaska Vi hade DrBrowns innan eftersom vi ville ha antikolik-flaskor och det är alldeles för många delar att diska. Bytte sen efter larmet till MAM Ultivent som visserligen har en ventil i botten (två delar) men är lätt att diska. Sen kan man köpa dom och tillbehör på ICA Maxi istället för att behöva köra till specialaffär. Vi är helnöjda och Isak med! Good luck!
    Hello kära Minisork!
    Underbart att se dig igen!
    Kram till dig och Isak! ( )
Svar på tråden Värsting-flaskan?!