• Cina UrDeLuxePingla

Värsting-flaskan?!

Hej alla FL-are ("bästa bollplanket vad gäller allt mellan himmel o helvete")!

Ska inhandla nya nappflaskor efter Bisfenol-varningarna som gått ut.

Vi har precis köpt typ 20 AVENT och är supernöjda med dem, men men... vad gör man - har ledsnat på att värma i glas o hälla över så nu blir det nya flaskor.

Så... vilka flaskor rekommenderar mina kära FL-vänner?

Vi har tre krav och de kommer här:
    1) Fri från farliga plaster, of course...
    2) Wide-neck (stort hål så man lätt får ner vällingpulvret)
    3) Få delar (typ flaska, krage och napp) - inte löstagbar botten o en massa lulllull

Vi ska köpa både hem och till vårt lantställe och vill ha samma överallt för att slippa pussla o passa ihop olika delar. Och då det blir ganska många flaskor (ca 20 nya då...) så vill man ju att det ska bli rätt!

Väntar spänt och tacksamt på er hjälp!

Och ni, gott slut på 2008!
    Kram Cina

• Svar på tråden Värsting-flaskan?!
  • never die

Super nöjd! Verkligen! Men som sagt...det är avtagbar botten...

• ElinOlsson

never die skrev 2008-12-29 20:34:27 följande:

Super nöjd! Verkligen! Men som sagt...det är avtagbar botten...
    Vi har också den flaskan och jag tycker det är bra att man kan ta loss botten. Den blir ren i diskmaskinen och ska man diska för hand är det superlätt att komma åt i hela flaskan. Även om man lyxar till det med flaskborste (som jag aldrig köpt...) så är det ju inte säkert att man får helt rent - eller?
  • ejja81

hur orkar man kolla upp allt mellan himmel å jord,,äta gränsaker är oxå farligt!!!

• Ilonasmamma

MAM ultivent...hur bra som helst..hade fyra st i olika färger...de är bra att man kan ta bort botten så har man stort hål att hälla ner pulver i...och den är ju större i toppen oxå..men jag tyckte det va lättare att hälla i från botten.

sen har vi haft några st "vanliga" för vatten o ha med som extra i skötväskan o i bilen osv...den får plats lite bättre i skötväsan då den är smalare...

• MissR

Älskar våra NUK-flaskor, tycker dom är bättre mam-ultivent

• Angelika Miami
    Svar på #6
    Varken jag eller mina vänner har haft problem med flaskan. Aldrig! Kommer beställa samma flaskor nu till nästa barn.
  • never die

ElinOlsson skrev 2008-12-29 20:37:53 följande:

never die skrev 2008-12-29 20:34:27 följande:
    Vi har också den flaskan och jag tycker det är bra att man kan ta loss botten. Den blir ren i diskmaskinen och ska man diska för hand är det superlätt att komma åt i hela flaskan. Även om man lyxar till det med flaskborste (som jag aldrig köpt...) så är det ju inte säkert att man får helt rent - eller?
    Jag är nöjd med att det går att ta av botten, men ts skrev att hon INTE ville ha det... Men måste ju tipsa ändå eftersom den är så bra! :)
  • ElinOlsson

never die skrev 2008-12-30 11:41:09 följande:

ElinOlsson skrev 2008-12-29 20:37:53 följande:
    Jag är nöjd med att det går att ta av botten, men ts skrev att hon INTE ville ha det... Men måste ju tipsa ändå eftersom den är så bra! :)
    Jag vet .
    Tänkte bara pusha på att löstagbar botten inte är så dumt ändå
  • never die

ElinOlsson skrev 2008-12-30 12:59:40 följande:

never die skrev 2008-12-30 11:41:09 följande:
    Jag vet . Tänkte bara pusha på att löstagbar botten inte är så dumt ändå
    Precis! Fler fördelar än nackdelar!
  • AnniPanni

Just mam ultivent är ju sjuhundradelar *mutter* jag gillar INTE den men mam ha rju cokså en som heter drink easy, om jag har fattat det rätt så har inte den de där skruvlocket i bottnen.

Svar på tråden Värsting-flaskan?!