• Margaret

Överstimulerad av progesteron?

Är det någon här som blivit överstimulerad av progesteronkuren efter IVF? Dettar är vår andra IVF och ÄP gick bra, ingen överstimulering som första gången då insemination gick över till IVF. Men nu har jag blåst upp till en ballong typ femte månaden. Testade plus för några dagar sen så det är inte tal om att sluta med vagitorier än, men det vore en lättnad att höra om någon som haft samma reaktion och som kan säga hur länge det kan hålla i sig. Eller ska jag gå såhär till september?!

• Svar på tråden Överstimulerad av progesteron?
  • Mamma till viljestark dotter

Men grattis!!! Hur länge är det tänkt att du ska fortsätta med vaggisarna då när du har plussat???

Själv plussade jag den 15/12 efter tredje IVF. På rd 10 började jag känna mig uppblåst och svullen, blev väldigt lätt andfådd. Uppblåsthetskänslan sitter i fortfarande, likaså att jag känner mig svullen och andfådd.

Tror inte det är helt ovanligt med våra symtom. De sa då inget på kliniken. Men man får ju hålla koll på vikt osv...

• Margaret

Tack och grattis själv! ska bara fortsätta till imorgon, men det är en riktig pina, svårt att gå av stötarna, stark smärta på morgonen, svimmade i förrgår. Vill bara veta om det kommer att lätta lite... Fick fråga nyss om jag var gravid, av en i trappuppgången så vi bråkar om vi ska berätta redan, maken och jag. Inte kul, vore skönast att slippa och i ro få vänta på VUL.

JAg vet ju inte riktigt hur stor du är, men jag kan inte böja mig, måste sitta bredbent för att kunna komma åt att ta på sockarna.

• danilla

Hej på er.
    Jag har svullnat upp efter ÄP, har gjort ET och nu startat med Progesteron. Jag är som en zeppelinare och han, läkaren, sa att anledningen var att det troligen hade läckt ut vätska och blod i buken efter ÄP.
    Om man blir andfådd och har smärtor i underlivet ska man söka läkare för det är tydligen inte helt ovanligt att man samlar på sig vatten i lungorna vid överstimulering och ibland behöver det tappas ut. Jag har inte fått klart om jag är överstimulerad eller inte men det visar väl sig. Men det gäller att hålla koll om man börjar må dåligt.

Svar på tråden Överstimulerad av progesteron?