• Lenitsa

stor utstående mage från mellangärdet

Mon pojke har en stor mage som står ut, han är smal men nu tycker jag den står ut mer eller är mer svullen. Den står liksom ut från mellangärdet.Han har varit magsjuk i två veckor men är bra nu. Men är d någon mer som har ett barn med utstående mage? Han verkar må bra i övrigt men funderar på att gå till doktorn.
    Någon som har varit med om liknande?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-29 17:05
    magen är hård vill jag tillägga, den går liksom inte att trycka in. Spänd på något vis.

• Svar på tråden stor utstående mage från mellangärdet
  • densistemohikanen

Hej,
    jo min dotters mage har varit san sedan manga manga manader. Hon har inte varit magsjuk men ett tag klagde hon varje dag over latt magont som varade en kort stund. Har varit hos lakaren flera ganger och tillslut fick vi gora ett ultraljud som visade att hon har massor med luft i magen. Hon pruttar massor kan jag val oxa tala om . Nu ska vi borja med droppar varje dag i 3 veckor samt undvika mat som "orsakar" luft. Far se hur det gar.
    Bajsar din son regelbundet? Har han andra symtom?

• Lenitsa

han har ofta hård mage o det men annars inga symtom.
    Det låter här också som om han har luft imagen, där precis under mellangärdet. Det är där det står ut mest, som om han var höggravid. Ser din dotter höggravid ut? min son är väldigt smal också så det blir så påtagligt.

• densistemohikanen

Jo, man kan saga att hon ser hoggravid ut ...eller typ en san mage som dom stackars svaltande afrikanska barnen har. Forovrigt ar min dotter oxa ganska smal, det ar liksom bara magen som ar stor. Min barnlakare har dock alltid sagt att det inte ar nagot att oroa sig over...

• Lenitsa

Nu har vi varit hos läkaren o det visar sig vara tarmarna som är fulla med luft. Så inget farligt tydligen. SKönt!

• sol1

min dotter hade väldigt utstående mage också hon e mjölkproteinallergiker symtomen på det är hård mage med luft :( blev mycket bättre när vi tog bort all mjölk

• Vicki77
    Lenitsa skrev 2008-12-30 22:04:09 följande:
    Nu har vi varit hos läkaren o det visar sig vara tarmarna som är fulla med luft. Så inget farligt tydligen. SKönt!
    skulle ni göra något åt det?
    min son är också svullen om magen...
  • Jessica201

Min son hade så. Vi slutade med laktos och magen blev platt (och det onda försvann).

• Lenitsa

Det var luft i magen efter magsjuka.

• Vicki77
    Lenitsa skrev 2009-03-18 00:35:36 följande:
    Det var luft i magen efter magsjuka.
    fick ni tips om nåt att göra om det är luft i tarmarna?
    eller ska man bara låta det va?
  • Lenitsa

Han hade varit magsjuk. Så doktorn sa att d är bara att vänta. Det försvinner sa han, och det försvann efter ett par dagar.

Svar på tråden stor utstående mage från mellangärdet