• esandis

Lunginflammation och kissar dåligt.....

Vår dotter har fått lunginflammation och idag har hon nog kissat 2 gånger max 3. hon äter inget speciellt och har 40grader feber. De frågade i morse när vi var hos doktorn hur hon kissat och bajat och då sa vi bra för det det igår. ska man ringa imorogn igen och säga att hon kissar dåligt? Är det farligt eller är det som de kollar om hon har vätska i kroppen???

• Svar på tråden Lunginflammation och kissar dåligt.....
  • Annagalenpanna

Hejsan!

Vår son hade lunginflamation för 1½ vecka sedan....vi låg då inne på sjukhuset med honom pga det och en annan grej. Men han bajsade också dåligt och kissade inte mycket. Det viktigaste är ju att din dotter får i sig vätska! Det måste hon. Hur gammal är hon? Vi gav vår son vällig (100 ml)varannan timma under 4 dagar när han var som sämst

• lurksmulan

Jag har för mig att de ska kissa ca 3-4 blöjor på en dag.

Jag vet inte hur gammal din dotter är, men när vi låg inlagda på sjukhus i november för att dottern var magsjuk och uttorkad så sa läkarna att hon borde få i sig ca 1200-1500 ml på ett dygn. Då var hon 15 månader.

Försök fortsätt få i henne vätska på alla möjliga vis (när barnen är sjuka är allt tillåtet hemma hos oss), är du osäker tycker jag helt klart att du ska ringa, speciellt eftersom hon har väldigt hög feber också.'

Stackars lillsnuffsan som är så sjuk.

En stor kuk är en klen tröst i ett fattigt hem
  • esandis

Hon är 1 ½ år. Hon vill inte ha något att äta alls. vill inte dricka välling. Dricker vatten och äter glass. fick inte i henne så mycket igår max 500ml men hon har drukit bra idag och fick en glass till frukost =) Får hoppas att hon snart blir bättre är så jobbigt när de är så sjuka. Feber är nu nere i ca 38,7 så det är på rätt håll.....

• jagäraf

Se som sagt till att hon får i sig vätska. Helst inte vatten utan ge henne saft. Min dotter hade lunginflammation när hon var 4 år. Vi tyckte vi var jätteduktiga, gav henne massor med vatten eftersom hon ville ha det och inte åt något. Till slut hamnade vi på sjukhus, då var hon helt "utspädd". Fick inte en droppe vatten till utan bara näringsdropp. Läkaren sa att vi inte skulle gett henne vatten eftersom det inte innehåller någonting utan hon borde fått saft eller liknande istället.

Blir hon ordentligt slö, kontakta sjukvården.

• esandis

Tyvärr så dricker hon inget annat än vatten. tycket inte om något. päron dricka går ibland men det vägrar hon nu. Välling tycker hon väldigt mycket om annars med vägrar dricka det nu. Jag har köpt päronsprit så hon får i sig annat än vatten.

jagäraf skrev 2008-12-31 13:31:10 följande:
    Se som sagt till att hon får i sig vätska. Helst inte vatten utan ge henne saft. Min dotter hade lunginflammation när hon var 4 år. Vi tyckte vi var jätteduktiga, gav henne massor med vatten eftersom hon ville ha det och inte åt något. Till slut hamnade vi på sjukhus, då var hon helt "utspädd". Fick inte en droppe vatten till utan bara näringsdropp. Läkaren sa att vi inte skulle gett henne vatten eftersom det inte innehåller någonting utan hon borde fått saft eller liknande istället. Blir hon ordentligt slö, kontakta sjukvården.
Svar på tråden Lunginflammation och kissar dåligt.....