• Trasan0606

Idétorka - hjälp med inflyttningspresent till villa!

På nyårsafton ska vi på middag/inflyttningsfest. Paret har två små barn och har precis flyttat fr lägenhet och till villa med öppen spis.

Men - jag och sambon har total idétorka... Vad kan man köpa som är lite kul och kanske annorlunda eller vad kan man tänkas behöva i ett hus men aldrig tänker på?

Vi kan tänka oss att lägga max 1000 kr på denna present. Tips tas tacksamt emot!

• Svar på tråden Idétorka - hjälp med inflyttningspresent till villa!
  • Lilla Mimsan

Vill ni köpa ngt till hemmet eller ngt annat roligt?
    På Åhlens City går det ju att köpa upplevelseboxarna.
    På Designtorget har de även ett par supersnygga skålar som inte är så dyra. Och häftiga

• solskina

damsugare. dom har säkert bara en. jag vet hur jobbigt det är att bära i trappan, men dom kanske bor i enplanshus?

en häcksax om dom har trädgård.

uppblåsbarpool till i sommar.

inflyttningsgröt i modern tappning- någon gryta.

• Trasan0606

Tack för alla bra förslag!

Tar tacksamt emot fler.... Kan liksom va bra att ha på lager!

• Drage

Det finns jättesnygga "korgar" gjorda av gamla bildäck (450 . En sådan gav vi bort i julklapp. Mycket uppskattat!

De skulle ha den istället för vedkorg därför fick de även en säck ved från macken (ca 80

• Kreolskan

Ljuslyktor, en snygg kudde (kanske inte så vanligt men jag skulle bli glad :D), små lyxiga köksredskap som tex lite finare vispskålar eller brödpenslar, fina linnekökshanddukar eller rätt och slätt en korg med vin och ost.

• Trasan0606
    Drage skrev 2008-12-29 20:34:41 följande:
    Det finns jättesnygga "korgar" gjorda av gamla bildäck (450 . En sådan gav vi bort i julklapp. Mycket uppskattat!De skulle ha den istället för vedkorg därför fick de även en säck ved från macken (ca 80
    Intressant "korg" - var hittar man en sån?
  • Thursday

Det beror ju lite på vilken sorts present det är ni är ute efter att ge och vad de har för typ av hus. Det man i princip aldrig har när man flyttar till hus, och som är dyrt att köpa, är trädgårdsredskap. Såg att någon skrivit häcksax, det går ju att göra listan hur lång som helst. Spade, kratta, sekatör, räfsa, lövkorg...

Kan vara roligt att köpa en trädgårdsväxt, typ ett träd men det är ju inte direkt säsong. Presentkort kanske på Plantagen samt en spade?

Ska de renovera något? Isåfall är ju alla typer av elverktyg alltid välkomna, beroende på vad de har. Borrmaskin, skruvdragare, slipmaskin (slipmusen är en stor favorit här).

Hugga ved? Yxa? Huggkubbe? Vedkorg? "Spisset" med pinne och skyffel och så.

Om ni vill köpa en inredningspresent så är det väl ingen större skillnad på villa eller lägenhet.

• Drage

Trasan0606 skrev 2008-12-29 20:39:25 följande:

Intressant "korg" - var hittar man en sån?
    Inredningsbutiker brukar ha sådana... Jag bor i södra Sverige så jag vet inte exakt var du kan hitta en sådan i Stockholm, men det borde finnas ngn privat inredningsbutik, med modern stil, som har dom. I Helsingborg finns dom även på vårt stora museums butik.
  • Drage

På denna länk kan du se en bild så vet du iallafall vad du ska titta efter!

http://www.mobelvarlden.se/Templates/Product1.aspx?PageID=02bea85a-4690-45c4-8700-f84ee9dcd86a#

• Solsaga

Kanske en ergonomisk spade, ¨några påsar med frön och lökar och en fin trädgårdsbok? En hängmatta eller snöskyffel :)

• TantBus

woohoo... här kom jag på en kul!!

www.bluebox.se har dom bordsdammsugare för 125:-
    den tyckte jag var rätt kul....
    blue box har även lite roliga sekatörer och häcksaxar, och en massa grejer i rolig stil man aldrig trodde man behövde men helt plötsligt fastnat för. Det mesta till vettiga priser, snabb leverans, du kan få det inslaget för en billig peng och skickat direkt till personen i fråga.

så...
    www.bluebox.se

Svar på tråden Idétorka - hjälp med inflyttningspresent till villa!