• ÖnskanS

Jag blir så trött... del 3

Vill bara meddela att jag hittat hit, lite brådis nu men återkommer sen =)

• ÖnskanS

kotten 09: Förstår att det känns fruktansvärt... Det är alltid bättre att få ett sånt här besked i förtroende ensam, inte bland en massa andra. Vi fick besked att våra bästa vänner väntar en till. De har dock kämpat hårt för sin första och även fått kämpa lite med syskonförsöket och jag är (lite till min egen förvåning) uppriktigt glad för dem. De valde dock att berätta för bara oss och var jättenervösa för hur vi skulle ta det. Hade vi varit bland andra hade vi inte kunnat prata om den konstiga situationen lika bra och det hade känts betydligt svårare.

• ÖnskanS

Hej, Tillbaka efter en underbar semester. Kommer dock rakt in i den här verkligheten. Mensen har varit typ två veckor senare än vanligt vilket gav mig hoppet att jag kanske skulle få börja mitt 2:a IVF-försök IDAG när jag kom hem. Är dock på dag 4 och måste tydligen börja på dag 2 eller 3, kändes riktigt tufft i morse när det diffade på en ynka dag! Nu är det bara att vänta ut en menscykel till, hoppas bara att den inte tänker vara lika långdragen som den här var! Vill gärna få mens om två veckor igen ;)

• ÖnskanS

Solkattan: Ojdå, glömde vara positiv, har typ inte sovit nått i natt eftersom att vi satt på planet hela natten och då blir det lite si och så med sömnen och man ser bara en massa negativa saker... Men nu är det snart sovdags här hemma =)

Indien var helt underbart! Perfekt temperatur, ca 32 grader. Maten var också suverän, har bara ätit jättegott hela tiden. Dessutom är det ju typ gratis att leva där. Indien är verkligen ett land jag kan rekommendera varmt! Jag tycker alltid att det är så häftigt att se dessa människor som lever i små enkla hyttor och inte har några av våra självklara bekvämligheter och ändå är så glada och tacksamma för allt! Då kan man verkligen känna sig bortskämd... Vem vet, lyckas vi inte få en bebis på egen hand kanske vi en dag återvänder till Indien för att ta hand om ett barn där som saknar föräldrar.... Det får tiden utvisa...

Augustibruden: när är det du kommer igång?

• ÖnskanS

Augustibruden: Åhhh vad kul med spraystart för dig snart! Ska hålla tummarna stenhårt att det kommer gå kanon trots värden som flackar lite!!! Jag ska köra den korta metoden den här gången eftersom att jag blev överstim förra gången. Kommer troligen igång v 8 - v 10, beror om mensen vill komma som vanligt eller om den tänker vara två veckor sen nu ocskå... Har du fått datum för när du skall sätta igång med sprutorna? Vi kommer ju troligen ligga rätt lika i tiden i alla fall...

• ÖnskanS

augustibruden: Skönt med lite ledighet! Nu får du kämpa ikapp med FL då ;) Skönt att det går bra med sprayandet! Uppdatera mig, när var det dags för dig att sätta i gång med sprutorna om allt går som planerat? Jag fick utslag på ÄL-testet igår så utgår ifrån att mensen kommer som vanligt den här månaden utan fördröjning. Borde i så fall bli sprutstart för mig i början av v 8. Kram!

• ÖnskanS

Hej på er, här väntas det fortfarande på mensen. Mycket på jobbet så väntan går faktiskt riktigt lätt... Hoppas att den kommer i helgen eller början av nästa vecka, så är det bara direkt på sprutorna dag 2 eller 2 så då kommer vi ligga rätt lika iaf augustibruden! Håller tummarna för att du ska få börja spruta i morgon!

Kram

• ÖnskanS

augustibruden: Kul, då kommer vi verkligen vara i fas under vår resa! Jag har spottings men än har inte mensen kommit igång riktigt så det blir inte sprutstart i morgon i alla fall. Blir troligen på måndag, får inte börja på en söndag så det känns som att det är ganska givet med dag nu... Spännande!!! Kan inte fatta att man snart är i full gång!

• ÖnskanS

augustibruden: Jag har precis tagit min första spruta så nu är vi verkligen i fas med varandra, kul! ;) Ja, enligt vad min läkare har sagt och vad som står i broschyren skall man sätta sprutan på lägsta dosen och "spruta i luften", skall då komma en liten liten droppe. Sen byta nål och ställa in rätt dos och ta sprutan. kom ingen liten droppe för mig den här gången (har gjort det med de två andra sprutorna) men har läst här på FL att det inte skall vara någon fara. Kul det skall bli att följas åt på denna resa! När har du ditt första VUL? Ska du ta blodprov innan? Jag ska på VUL på måndag, inget blodprov innan...

• ÖnskanS

solkattan: Sprutar på, hade fruktansvärda magsmärtor i natt så nått händer det där inne iaf... I morgon blir det VUL igen, ser det bra ut då blir det ÄL-spruta på lördag och ÄP på måndag.

Svar på tråden Jag blir så trött... del 3