• Kotten7381

Jag blir så trött... del 3

Hej på er!
    Här är också en tjej som är trött på att hålla humöret uppe fastän allt går åt fanders! Vi har försökt få + sen augusti -06 o lyckats EN gång, tyvärr blir det MF. Nu försöker vi för fullt igen, ska dessutom få göra en IVF i början på nästa år! =)

• Kotten7381

Gott nytt år på er tjejer, och som så många andra redan skrivit 2009 blir VÅRT år!!!!!!!!!!!! =)

• Kotten7381

Hej på er och gott nytt år!
    Vi spenderade nyårsafton hos ett kompispar som precis köpt hus, vilket var trevligt! Vi fick även ta del av nyheten att ett annat kompispar väntar smått, vilket var VÄLDIGT jobbigt. De vet att vi har fösökt länge och jag blev lite besviken över att de inte talade om det för oss innan. De var nämligen och hälsade på oss i lördags utan att berätta något. Det kom som en liten chock när de berättade det igår och kvällen blev därför inte riktigt som jag tänkt. Men, men... det är väl bara att fortsätta försöka och hoppas! =/

Skönt att ha en sån här tråd att spy lite galla i!
    Kram på er alla som orkar läsa! =)

• Kotten7381

Jag känner igen mig väldigt mycket i dig augustibruden. Humöret går verkligen upp o ner o man vet inte riktigt hur man vill att folk ska behandla oss. Vad gäller beskedet vi fick på nyårsafton så pratade min sambo med killen vars tjej är gravid. De hade ju varit hos oss lördagen innan men "visste inte hur de skulle berätta", därför gjorde de det enklare för sig och berättade det inför alla. Det är klart det blev ju inte någon jobbig situaiton för dem då, men om man får vara lite självisk så skulle de ha gjort det i "ensamhet" med oss. Men ja, ja...
    Jag var välidgt optimistisk inför 2009 förut, nu har min positiva sida dalat lite. Det här kommer aldrig att gå, vi kommer aldrig att lyckas ekar hela tiden i huvudet nu. Jag var välidgt övertygat över att bebisen skulle komma 2008, men se hur det blev. Nej, får försöka rycka upp mig nu, någongång ska det väl lyckas, eller?! =/

• Kotten7381

Jag håller med er! Visst blir sexlivet lidande när man håller på med alla tester o prover o allt annat. Också känner man press vid ÄL att man MÅSTE ha sex precis då fastän man kanske inte är sugen. Men, men... som sagt, vad gör man inte!?

• Kotten7381

Temp. metoden körde jag en månad, tyckte det var helt ok.. tills jag började slarva med tempningen och glömde bort den flera dagar i rad. Har inte testat sekret metoden, nån som kan beskriva den??

• Kotten7381

Pimpinellan skrev 2009-01-07 14:18:48 följande:

"Äntligen gravid!"Då tror man ju i sin enfald att det tagit åtminstone uppåt året,men si icke då! TRE försök och mänskan har mage att skriva "äntligen". Man dånar...
    Ja, då kan man bara sucka... de vet inte vad "väntan" är för något!!!!
  • Kotten7381

Åh, vad många bra synpunkter ni har tjejer och jag håller fullständigt med er!!! Erkänner att jag har suttit i det där "prova allt" träsket - allt från folsyra, till glandin, till äl-test o "jag får verkligen inte tänka på att bli gravid"-tankar. Inget fungerade... konstigt va??!! *S* Men när man är i ett visst stadie är det som att man verkligen skulle prova allt bara för att få ett +!!!!

• Kotten7381

Visst är det jobbigt det där med att oroa sig hela tiden, men det är väl bara att vänja sig tjejer. Ni kommer nog att vara oroliga för era barn resten av era liv! *S*
    Först är man orolig när man inte blir gravid, när man väl är det så är man orolig för att det ska bli MF/MA. När barnet är fött är man orolig för att det ska bli sjukt eller ramla och slå sig osv. osv. När barnet växt upp ska man oroa sig för att det inte väljer rätt flick/pojkvän, inte fått nått jobb, nått ska hända osv. osv.... Denna ständiga oro!!! *S*

• Kotten7381

Jag förstår hur du känner Chanelll!! "Nu fick jag som jag ville - en sommarbebis" Åh, så bra för dig då!!!!
    Jag har varit inne i en tråd där en person ska sluta försöka nu eftersom hon inte vill att barnet ska födas för sent på året...
    Men HALLÅ, blir jag gravid spelar det för f-n ingen roll vilken månad barnet föds i????

• Kotten7381

augustibruden skrev 2009-01-09 11:41:46 följande:

Solkattan: He, he, ja, jag skulle kanske ringa Linköping och fråga om vi kan skjuta på IVF några månader eftersom jag absolut inte vill ha bebis i slutet av året.....
    Haha... då skulle de nog ställa in hela IVF:n!!!! *s*
  • Kotten7381

Jag körde GI i höstas och gick ner ca 8 kg, skulle vilja gå ner några till men nu hittar jag inte någon inspiration... Det är SÅ svårt!!!! Jag beundrar dig verkligen pinguliny, hur länge har du hållit på??

• Kotten7381

12 kg var mitt helmål, nu har jag 4 kg kvar men det är svårt att lyckas... Förra gången var jag tjurskallig men nu har "sockerjäveln" tagit tag i mig!! =/

• Kotten7381

Var bara tvungen att redogöra för den här konversationen, vissa har det då FÖR jobbigt! ;) Kunde heller inte låta bli att kommentera den LÅÅÅÅNGA väntetiden! *S*

Kela81
    KamizIda: hoppas att du får pluss snart då! Vilken dag är du på nu? Vi börjar 7:e försöket nu...inte trodde man att det skulle dröja så länge när man började

KramizIda
    Jag är på bim+5
    Ne man tror att de ska ske på en gång typ..Vi har ju en son som är två år. när ja blev gravid med honom så va det inte planerat så då känns de ju som att man blev gravid bara sådär..o nu känns det som en evighet!

kela81
    kramizIda: det förstår jag, man blir ju lite "bortskämd" när det bara händer så där

KramizIda
    Ja man blir ju det..ujuj...men men vi får hålla hoppet uppe =)

kotten 09
    Här har ni en om har försökt i 2½ år så jag kan säga att det är bara att fortsätta och hålla modet uppe...
    Fortfarande ingen mens och inget +, har dock lite spottings... vad nu det ska betyda.

KramizIda
    Åh vet inte om ja skulle orka så länge..då hade jag nog gett upp!!
    Du måste vara en stark person =)
    Hoppas hoppas hoppas nu då att du får ett plus!

• Kotten7381

Kvinna79: Men det passar väl jättebra att bli gravid denna månad, då slipper ni ju IVF o allting. Fast jag förstår dina känslor, jag var också i den där situationen. Trodde att jag var gravid den månaden vi skulle på info.möte också. Var på BIM+5 samma dag som info.mötet var och berättade det för doktorn. Mensen kom på kvällen så det var ingenting...

Svar på tråden Jag blir så trött... del 3