• augustibruden

Jag blir så trött... del 3

Har också hittat hit!

Hej Suzzzu och Show most go on!!

Håller verkligen med om att man blir trött på alla tips och råd! Precis som att man inte har testat precis ALLT!!! Hatkommentaren nr 1 för min del är definitivt att man ska slappna av och inte tänka på barn överhuvudtaget. "Åk på semester eller skaffa hund så ska ni se att det löser sig", då har jag bara lust att skrika rakt ut!!!
    Håller också med om att det är ett skit att gå och hoppas varje månad för att sen bli besviken. Jag tycker att det blev mycket lättare när vi fick besked om att jag har så dåliga värden på min sköldkörtel att det inte kommer bli några barn på ett tag tills värderna blir bättre för då visste man att det inte var någon idé att hoppas.
    Vårt läge just nu är att jag äter medicin som ska göra mina värden bättre och sen ska vi göra IVF. Recepten och infon om IVF ligger bara hemma och väntar på att vi ska få börja.
    Det jobbigaste just nu tycker jag är vår ålder, jag fyller 38 om några månader och mannen är 40.

• augustibruden

Pinguliny: Ska du inte testa för säkerhets skull?
    Tråden är ju inne i värsta flytet nu ju!!
    Läste om din otroliga viktnedgång!! Själv ska jag ta tag i den biten direkt efter Nyår. Vill gå ner ca 10 kg för att känna mig nöjd men helst 15.

• augustibruden

Vad kul med så många nya i tråden!!
    Känns ju lite trist att vi behöver spy galla ibland och inte tillhör dom som blev gravida efter 3 försök eller så men hemskt skönt att man inte är ensam för det kännns ibland som att folk som inte har gått igenom det vi har gjort inte förstår.
    Sen är det ju säkert inte lätt alla gånger för jag förstår ju knappt mig själv: Vissa gånger vill jag att folk ska ta hänsyn och inte berätta om alla gravida hur som helst och andra gånger hatar jag när folk särbehandlar mig som en pestsmittad. Vissa gånger vill jag att folk ska tycka synd om mig medan ibland när jag är inne i en positiv period hatar när folk tycker synd om mig.
    Är det många av er nya som ska göra IVF nu i vår?

Pimpinellan: Det låter som att du har gått igenom några IVF redan?

Vad härligt med så många optimister inför det nya året!!
    Själv är det väldigt upp o ner med förhoppningarna.
    Har intalat mig själv att det självklart blir bebis i år men så kommer jag på att det var jag övertygad om när det blev 2008 och då känns det bättre att intala sig att det nog inte kommer hända detta året heller för att inte bli besviken.

• augustibruden

Jag måste erkänna att jag har varit väldigt dålig på att tempa, köra med äl-stickor mm dom här åren mycket beroende på att jag är så rädd att det ska förstöra sexlivet så att det bara blir en verkstad och att det roliga och spontana ska försvinna.
    Det blir ju lätt så ändå att det blir lite påtvingat just runt ÄL.
    Däremot så har jag testat akupunktur, Glandin25 tabletter och fiskolja, varannandag-sex mm....

Läste precis en notis i Aftonbaldet där dom hade gjort en undersökning som visade att par som genomgått IVF hade en stabilare och lyckligare relation än andra par. Jag tror faktiskt att det kan stämma för man blir ju otroligt sammansvetsade när man går igenom en sån här sak med alla med- och motgångar.
    Man vet vad det innebär att kämpa och stötta varandra samtidigt som man uppskattar allt det positiva mycket mer.
    Det svåraste under den här resan tycker jag var när jag såg hur ledsen min man blev efter den senaste stora besvikelsen för han har alltid varit den som har stöttat och varit positiv. Att se min stora starka man gråta krokodiltårar gjorde ont långt in i själen.
    I motiga perioder har förhållandet påverkats och varit sämre men när man har tagit sig ur det har vi varit starkare än innan.

• augustibruden

Håller verkligen med om det som står i tidigare inlägg att det är så idiotiskt att säga till barnlösa att dom ska skaffa hund, åka på semester, slappna av för då kommer allt lösa sig. Självklart känner man sig ännu mer misslyckad när inte ens det hjälper. Och sen är jag så dödens less på folk som får för sig att man är helt fixerad och tänker på att bli gravid hela tiden bara för att man har försökt länge. Det har aldrig varit så för oss men självklart jätte jobbigt i perioder med besvikelser och falska förhoppningar. Längtan finns ju i bakgrunden hela tiden men även vi barnlösa kan ju ha ett underbart liv och lyckliga roliga dagar änå mitt uppe i allt kämpande.

Solkattan: Håller med dig om att man får panik på att det är så svårt att komma fram. Sitter själv och väntar på att min fertilitetsdoktor ska ringa upp mig och jag har så ont i magen för jag är så rädd för att han ska göra mig besviken igen.

Idag fick jag veta att mina värden på sköldkörteln som jag tog den 22/12 är superbra och eftersom min läkare inte trodde att dom skulle bli bra förrän tidigast i mars blev det ju en kanonrolig överraskning! Nu försöker jag få tag på min andra läkare så att han kan kontakta Linköping för IVF. Jag fick mensen idag så med turen på min sida kanske jag kan köra igång med sprayandet om några veckor!!!!!Tyvärr måste kontakten gå via honom eftersom det blev så fel sist då Linköping sa att vi skulle börja med IVF medan min läkare sa nej. Vill inte att han ska göra mig besviken igen. Hoppas så att det här året ska få en bra början.

• augustibruden

Pimpinellan: Håller med dig om att det var länge sen man grät när mensen kom. Jag förstår att det känns tungt att behöva göra ett 4:e IVF. Betalar landstinget? Hur gammal är du?
    Jag är inställd på att vi inte kommer lyckas på vårt första IVF så det blir till att ta fram stora plånboken sen. Vi är 37 (snart 38)och 40 och i vårt län bekostar dom IVF tills man fyller 38.
    Men som dom säger: "Efter regn kommer solsken", jag tycker verkligen att det är din tur att lyckas nu. Ska hålla tummar och tår för dig när det är dags!!

• augustibruden

Solkattan: Tack för omtanken! Ja, vi får frysa in och det borde ju precis som du säger vara billigare. Jag vet en annan tråd där nästan alla som hade misslyckats med IVF plussade på FET och jag har hört att vissa undersökningar visar att det tom är större chans vid FET.
    Vad häftigt att du har ringt barnmoskan och skrivit in dig. Måste ju kännas overkligt! Är så glad för din skull :)

• augustibruden

Vad snopna dom skulle bli dom som inte vill ha decemberbarn om det inte blir några barn överhuvudtaget på många år. Då kommer dom nog ångra att dom hade uppehåll.....
    Själv skulle jag bli överlycklig om så barnet föddes den 30/12.

Idag är jag superglad!!! Jag har fått startdatum och börjar spraya den 28/1!! Äntligen börjar det hända något!
    Sen är man ju så dum för fast man är inställd på att det inte kommer lyckas på första IVF försöket så satt jag och mannen hela kvällen igår och planerade och fantiserade. När vi var inne på tapeter i barnrummet kom vi på oss själva men samtidigt gäller det ju att glädjas åt det lilla.

• augustibruden

Solkattan: He, he, ja, jag skulle kanske ringa Linköping och fråga om vi kan skjuta på IVF några månader eftersom jag absolut inte vill ha bebis i slutet av året.....snacka om risk för skott i pannan ;) Skämt å sido så kvittar det nog alla oss som har kämpat ett tag när bebisen kommer.
    Vilket härligt ordspråk, det ska jag leva efter (eller försöka iallafall)!

Svar på tråden Jag blir så trött... del 3