• Miracle Cats

Jag blir så trött... del 3

Hejsan allihopa. Skuttar in här . Välkommen hit Suzzzu. Här är inga känslor tabu. Jag ska gå strax igen så jag bara smittar ner med andra baciller än min sega förkylning som kommer tillbaka . Kram alla.

Time spent with cats is never wasted
  • Miracle Cats

Gott nytt år allihopa ! Idag blir det lugn hemmakväll, film, middag och lite gott till kvällen. Vi har lite småraketer hemma men i natt har stormbyar dragit fram över oss så jag tror vi stöter på vissa problem med att skjuta upp de. Så vi blir snällt inne så ingen blåser bort. Kram på er och med hopp om ett strålande 2009.

• Miracle Cats

Jag håller helt med er tjejer. Jag tycker så mycket om att läsa om de som kämpat i flera år och som lyckas. Men när man läser i "Äntligen gravid" så är det verkligen missvisande när de bara försökt i ett par månader. Då har jag svårt att skriva något utan går tyst därifrån. Jag erkänner. Jag känner en oerhörd avundsjuka och det skär i hjärtat, även fast jag fått mig en känga när jag skrivit av mig efter vårt kämpande. Det finns de som tycker att man bara ska vara tyst. Och visst, jag är jätteglad, men det tar ändå sin tid att smälta allt och gå vidare, men kampen i ryggsäcken. Jag tror absolut att vi känner en helt annan lycka när solen ler mot oss och blir mer ödmjuk och tacksam över gåvan. Då får andra skriva att de tycker att jag låter bitter. Det bjuder jag på, för de har ingen aning om hur det färgar en som person att gå igenom den här prövningen. Tacksam och lycklig är man ju iaf, men som mycket annat, så förändrar erfarenheten en, både på gott och ont ibland.

• Miracle Cats

Puckon! Fick frågan vad man ska säga då åt barnlösa som inte uppfattas som att skuldbelägga personen ifråga. Hm låt mig tänka. Vad sägs om att lyssna istället för att säga att man ska slappna av?

• Miracle Cats

Men vilka människor det finns augustibruden. Jag gick in i en tråd igår där en man var förtvivlad och sökte hjälp för hans fru börjar bli deprimerad och han ville få råd kring vad han skulle säga för att få henne att vilja söka hjälp. Då kommer en kvinna in och börjar prata om adoption som lösning och att hon faktiskt måste slappna av så ska de se att det blir barn lättare! Hur kan man skriva det? Det är väl inte så lätt att slappna av just då, när det är som jobbigast för de. De hade redan försökt i snart tre år och ts fru var redan fylld av skuldkänslor.

• Miracle Cats

Skönt att höra Solkattan . Nu ska jag dra iväg till mvc och besikta mig . Kram alla!

• Miracle Cats

Stort grattis krillesfruga . Jag funderade också på vem du var din luring.
    Vad trevligt med lite solsken .

Trevlig helg! Tänker på cellisen i flyttartagen.

• Miracle Cats

Jag vet inte riktigt vad jag sysslar med numera. Jag somnade när vi skulle se en film igår kväll efter jobbet. Sen vaknade jag redan 5 på morgonen och var pigg som en lärka. Nu sitter jag istället och är trött på jobbet.... Sover lite i intervaller. Faller ögonen igen i soffhörnet så gör de. Sen blir det som du säger, toa, mat och sen är man magiskt nog pigg...
    Börjar undra om kroppen ställer sig in mer och mer på allvar inför att få stiga upp mitt i natten och tidigt på morgonen.

krillesfruga skrev 2009-01-24 12:50:03 följande:
     Tack  hhe jag vaknade imorse av att ja var extremt kissig sedan så kunde ja inte somna om ja var skit hungrig och sedan var den natten/morgonen men glads ändå
  • Miracle Cats

Vecka 31 så jag börjar känna mig lite nervös nu . 66 dagar kvar. Vi har bf sista mars och nu jobbar jag bara fem veckor innan jag får semester . Det har gått så fort mot slutet.

• Miracle Cats

Det ska bli trevligt när den kommer . Jag var hos bm idag igen och fick bokat ett extra ultraljud till nu på onsdag, för magen är över kurvan, så hon ville att vi skulle försäkra oss kring hur allt står till. Det kan vara mycket vatten också, som ställer till det.
    Spännande. Jag kommer inte kunna hålla mig från att höra vad det är för kön....
    Vi ska förhandla här hemma.

Oron för mig, att något ska hända, har inte släppt riktigt förrän efter halva tiden ungefär, mer och mer. Förstår känslan kring att räkna veckorna och analysera allt första tiden.
    Men det kommer bli bättre. Sen visslar det bara till så ligger ni på förlossningen .

• Miracle Cats

Nej, Lurven . Vad tråkigt att läsa.... Varför ska det vara så här?
    Ta hand om varandra.

Kramar

• Miracle Cats

Hoppas som Chanelll att en ny flyttar in snart inom kort, Lurven. Orättvist och omtumlande, allt i ett.

• Miracle Cats

Tackar tackar . Jag sitter och läser hur det går för alla. Skönt att flera är på gång nu med sina behandlingar. Tänker på Lurven så. Kram om du läser. . . Jag jobbar sista helgen nu. Sen två veckor kvar innan semestern. Känns skönt.

• Miracle Cats

Vi fick hem information ang alla tester, men det stod inte något om kostnad. Sökte lite här på fl bla och där skriver en del att det kostar mellan 1000-1800, men en del landsting utför de gratis. Lika olika som allt annat .

• Miracle Cats

Jo det är helt galet att det skiljer så.   

krillesfruga skrev 2009-02-14 17:46:54 följande:
     tack tycker det konstigt om vissa utför det gratis, men fpr fråga bm sen :-/
  • Miracle Cats

Hej hej .
    Det går bra här. Idag gick jag in i v. 35, 41 dagar kvar och 5 ½ arbetsdag .
    Jag längtar så tills nästa vecka, då jag får vinka av jobbet för en tid.
    Det går ändå ganska bra att jobba, fast jag har kommit in i tröttheten som infinner sig mot slutet. Så jag är riktigt tråkig. Upp på morgonen, vaknar var och varannan timme under natten, åker till jobbet, kommer hem och äter. Orkar precis vara uppe en stund och sen somnar jag...
    Det är mysigt när magen växer och man känner rejäla sparkar titt som tätt, men nu börjar väntan mot att se lillen och jag börjar bli lite nervös inför förlossningen .

• Miracle Cats

Tummar hålles här också . Jag är inne och läser lite då och då. Nu har jag bara två jobbdagar kvar så blir det vila sen. Skriver mest i bloggen annars.

• Miracle Cats

Gratulerar Önskan Va roligt. Hoppas det är guldägg som växer med racerfart

• Miracle Cats

Grattis ruvare och blivande testare .

*knyter tummarna hårt*
    Kraaaam! 
Svar på tråden Jag blir så trött... del 3