• Anonym

Vad ska jag göra? Han pundar!

För din egen skull lämna honom annars sitter du snart i samma sits som han. Ställ krav och tänka på dig själv. Jag vet att du inte vill ha det svaret men hur svårt var det inte för dig att sluta och hur lätt är det att börja igen helt om man har problem med ekonomin.

Ni kan klara det om du ställer krav och om han använder droger så lämna honom tills han blir drogfri och blir han inte det så är drogerna värd mer för honom än du.

• Anonym

Anonym (???) skrev 2008-12-29 21:33:42 följande:

men hur? vad ska jag göra? Ringa polisen så dom tar honom? det vill jag ju inte...
    Ställ krav och du vet ju när han använder droger? Lämna honom, ställ honom mot väggen och fråga vart pengarna för hyran tagit vägen. Ni blir ju snart utan hem i alla fall och hur går det då?
  • Anonym

Anonym (???) skrev 2008-12-29 21:35:53 följande:

Anonym skrev 2008-12-29 21:33:16 följande:
    ja...men samma sitts sitter jag nog inte i iaf....har ju levt i detta i många år,och inte trillat dit.jag blir bara äcklad...men det sjuka är att jag tycker lixom synd om honom...jag vet ju av egen erfarenhet att det inte är lätt...men...ja...jag vet att jag låter knäpp. jag ve bara inte hur jag ska göra för att hjälpa.
    Det är jätte svårt att sluta men lätt att börja om man säger så och var tog hyres pengarna vägen. Någon förklaring måste han ju ha? Han måste själv inse att han har problem men hur ska han få upp ögonen om inte du lägger lite krav på honom och säger att du vet.
  • Anonym

Anonym (???) skrev 2008-12-29 21:38:33 följande:

Jag vill INTE lämmna honom.det skulle jag aldrig göra,jag vill hjälpa honom.men han fatttar ju lixom inte själv att han har problem.
    Det måste han väll förstå när hyrorna inte blir betalda utan pengarna far någon annanstans.
  • Anonym

Vad gör han på dagarna? Jobbar? drogfri länge?

• Anonym

Anonym (???) skrev 2008-12-29 21:40:18 följande:

jag önskar att jag kunde vakan imorgon och att vi var en vanlig familj igen,utan den här hemska hemmligheten.men det funkar ju inte så.inte längre.
    Han han använt droger länge innan och hur länge har han varit utan?
  • Anonym

Anonym (???) skrev 2008-12-29 21:41:30 följande:

Anonym skrev 2008-12-29 21:39:15 följande:
    ja vi jobbar
    Mäker inte chefen någonting? Kan du inte anonymt be dem göra en drogtest på honom?
  • Anonym

Anonym (???) skrev 2008-12-29 21:42:52 följande:

det är ingen som fattar att han håller på.det är det som är problemet.känns nästan som om folk skulle tro att jag ljög om jag sa sanningen.
    Hur märker du? Säger han själv att han håller på eller?
  • Anonym

Kan du inte ringa någon när han är hög som ser det. Vad säger han om er? Någonting måste han ju säga och skylla på?

• Anonym

Du måste ha det jätte jobbigt! Måste verkligen säga att du själv är jätte duktig som har klarat dig i 5-år utan droger. Det kan inte vara lätt att sluta. Jag önskar dig all lycka men jag hoppas att du inser att det är inte många som klarar av att bo med någon som använder droger. Förr eller senare så tar det slut eller så trillar du dit

• Anonym

Anonym (???) skrev 2008-12-29 22:03:13 följande:

jag vet att jag är en medberoende,jag leder kurser för sånna på ett behandlingshem.Men jag trodde aldrig att jag skulle behöva vara där själv.
    Då vet du ju att alla vi har rätt eller hur? Leder du kurser så vet du svaren själv eller hur?
  • Anonym

Anonym (???) skrev 2008-12-29 22:06:11 följande:

det är en sån lögn allting,och jag mår så dåligt över detta så om ni bara visste.men jag vill inte och tänker inte lämmna min älskade make.det gör jag aldrig,jag vill bara veta hur man ska få honom att inse,och hur man kan gå vidare därifrån.utan att bryta upp allt vi byggt upp under så många år.ifrån 0.vi träffades under tiden jag bodde på en offentlig toalett.
    Ställ krav så du inte grå under själv. Hur lyckades du själv ta dig ur missbruket och vad fick dig att sluta. Hade du lyssnat på någon? eller behövde det hända någonting drastiskt innan du slutande eller vad var det som fick dig att säga nu räcker det?
  • Anonym

Anonym (???) skrev 2008-12-29 22:07:30 följande:

Det finns 5 barn i hemmet.men dom tar ju jag hand om.
    Om du märker, tror du inte barnen märker?
  • Anonym

Gör någonting för barnen skull om du inte vill göra det för din egen skull

• Anonym

Sprattlarn skrev 2008-12-29 22:10:48 följande:

Fem barn..?Ok, och om de på något vis, är du inte sitter och stirrar på alla fem på en gång, råkar få i sig något då..?För fan! Tänk på barnen.Jag säger inte det, för en missbrukare kan vara noog så god mot barnen och vara en toppen förälder, men om de får i sig något då? Av misstag!?Hur gamla är barnen?Du vet Amfetamin, kan lätt tas för salt pulver eller surt pulver av en tio åring till och med.
    Livsfarligt! Barnen kan ju dö av det
  • Anonym

Anonym (???) skrev 2008-12-29 22:11:54 följande:

Tack alla som försöker få mig att fatta,grejjen är väl den att jag gör nog det igentligen,ville nog bara prata av mig jobbigt att vara själv i lögnen,och få flera som säger det till mig.Ska upp halv 5 imorgon å dela ut tidningar,så jag måste lägga mig,men tack allihopa!
    God Natt och sov gott
    Du vet nog innerst inne vad du ska göra, för dig och barnen
  • Anonym

Barnen är det du ska prioritera först. skicka ut karln! se till att dina hyror blir betalda. vart ska ni bo om ni blir vräkta? hjälp inte honom, hjälp dig själv.

Jag vet hur det är att växa upp med missbrukare. Låt inte dina barn få göra det kan jag säga! om du inte bryter det dåliga mönstret så kommer inte dina barn få en stabil och trygg miljö att växa upp i ..

Han är inte värd att spilla sin tid och närvaro på. absolut inte om han beter sig på det viset när det finns barn som blir lidande.

du och barnen går i ett. det ska alltid vara första tanken. Karlar är som bussar. missar man en så kan man alltid ta nästa. men med barn är det långt ifrån så, och det vet du nig innerst inne. Lycka till, och ta ditt förnuft till fånga!

• Anonym

Vad trist! men bra att han åkte dit så kanske han kan få behandling och kan bli fri från eländet. Det var ganska väntat eller hur? menar att han skulle åkat dit för eller senare.

Svar på tråden Vad ska jag göra? Han pundar!