Inlägg från: TyraPaloma |Visa alla inlägg
  • TyraPaloma

Unga föräldrar gör sig själv till offer??+

Jag gör inte det. Jag planerade och fick barn när jag var 17 år. Jag fick höra rakt ut en massa ggr att det var fel. Folk skrev mail att jag borde göra abort, att jag skulle ångra mig när barnen blev sjuka osv osv osv. Jag hade en kille som ringde hem till mig och sa vad han tyckte om det hela. Folk knäckte mitt lösenord på lunarstorm och skrev på min presentation att jag älskade att supa trots att jag var gravid osv. Tanter har sagt stackars barn till mina barn, så vi har hört det!! Andra har skällt ut mig för att jag tar deras skattepengar (för övrigt en lustig kommentare eftersom jag inte gick på socialbidrag som de antog) och för att jag slänger över mina barn på mina föräldrar hela tiden (de har varit barnvakt kanske 4-5 ggr på 6 år).

MEN, allt det där ändrades när jag flyttade till Kalmar och började på högskolan. Här är mammor generellt sett yngre och det finns en mycket positivare syn. + att jag då blivit äldre. Nu är det ytterst sällan. Visst, folk frågar ibalnd hur gammal jag är och kan bli lite förvånade men ingen som säger något elakt.

• TyraPaloma

Och glöm föresten inte min gymnasielärares kommentar. Att jag var dummare än tåget och aldrig skulle gå ut gymnasiet pga detta. Haha, om hon ändå hade kunnat se mig nu

Svar på tråden Unga föräldrar gör sig själv till offer??+