Inlägg från: MallaMojs |Visa alla inlägg
  • MallaMojs

Moderkaksprov!

Tänkte mig nån typ av diskussionstråd för oss som ska göra ett moderkaksprov, å gärna också för sånna som redan gjort ett, luuugna mig please!

Ska göra ett 10/8 på Huddinge, då vi har en allvarlig ärftlig sjukdom i familjen, som ja tydligen är bärare av...*suck* Är superorolig för detta, inte bara resultaten, utan också själva provtagningen... Sökte runt bland gamla inlägg, men fann inget tillfredställande

Så, kan vi hjälpa varandra genom detta?!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-08-15 11:32:55:
    Fick inte göra provet då, 10/8, för livmoderna har inte trängt upp än och moderkakan låg baaakom bebben...så ny tid att "längta" till är 23/8!!!

• Svar på tråden Moderkaksprov!
  • MallaMojs

moje...när ska du göra då???

• MallaMojs

aaa, annhan, ja såg d...skrev privat till dig *hemlis*

moje...mmm, skulle också velat ha njuta av mina första veckor...men man vill bara att tiden ska gå, FORT!!! men samtidigt så har tiden gått rätt så snabbt...för på onsdag e d dax, å sen hoppas ja få veta så fort som möjligt...så man slipper må dåligt, å smyga me d å så...även för sig själv...

någon som vet hur lång tid d tar innan man får resultaten? man vill ju inte vänta tills d börjar synas, utifall att d skulle bli en abortfråga... tycker iofs att d syns redan nu *önsketänker*

• MallaMojs

hej alla härinne...vill bara meddela att jag inte fick göra mitt prov igår som ja trodde...va tydligen en vecka kortare gången å bebben låg liksom i vägen för livmodern (båkåtlutad) och moderkakan...så, ja har fått en ny tid om två veckor...ååå. va skoj d e å vänta!!

• MallaMojs

om det är en sjuk pojke som sprattlar där inne så kommer jag klart att göra abort, inget lätt men det är ett beslut jag tagit för längelänge sen... har nämligen hört om min bror, som bara levde ett halvår - som föddes gravt hjärnskadad och utvecklingsstörd...och sett min kusin som blev fyra år inte kunna äta, gå, prata...ingenting...också han gravt utevcklingsstörd...och för mig är det inget liv!

• MallaMojs

tja ni, för mig känns det inte ens som ett val, det bara är så...jag vet att jag kommer bli helt knäckt om därinne inte är något friskt, men det är väl mest den biten jag jobbar med nu, även fast det är svårt att tänka att det ska gå käpprätt åt h*lvete och samtidigt svårt att tänka att det ska gå bra...ja, ni vet hur ja menar

• MallaMojs

aha...då ska ja packa ner min mp3-spelare...å så måste ja nog blunda, har ju en skärm uppe i taket som man ser allt annars...är grymt orolig, men man måååste försöka slappna av jue...*suck*

• MallaMojs

neavida...är hs huddinge? *lite koko kanske* ja va där i onsdags och fick träffa läkaren, Markos tror ja han hette...huuur trevlig som helst, å sköterskan sa att han va bäst i hela landet och han som gjort det flest gånger hoppas du också får honom!!!

Svar på tråden Moderkaksprov!