Inlägg från: MallaMojs |Visa alla inlägg
  • MallaMojs

Moderkaksprov!

neavida...menade att d va JAG som va koko ju...*haha* Ok, för han som ja ska till va faktiskt trevlig, och nu har jag ju träffat honom en gång innan också...vill bara att den här skiten ska va klar nångång så man vet...

varför gör du prov, neavida? bara oro?

har slutat jobba och inte riktigt börjat plugget när ja ska ta provet, så d blir nog lite "obetald sjukskrivning" här också, men mest samma dag och dagen efter, sen så blir det plugg för hela slanten... men jag förstår inte hur ja ska palla me å vänta, på d där telefonsamtalet (d skulle ringa hur d än va)...men ja tycker att det är bättre att göra något än å ligga hemma

• MallaMojs

tänkte på d där me v9 också...ja skulle ju hellre vänta lite, så man är säääker på att livmodern trängt upp, så d kommer åt...vikken v kommer du va i , neavida, när du går dit? för d e inget ja rekommenderar att gå dit å sen inte få göra

• MallaMojs

vecka 10-11 stod d i min kallelse, menmen...kunde ju inte göra när ja va där, så d kanske e bäst att man får vänta lite, nu kommer ja ju va i vecka 13 när ja ska dit...*suck*

Lycka till, annhan!

• MallaMojs

Annhan!!!
    mmm, ja trodde att ja va i 11+3 när ja kom dit, men enligt storleken på bebben så va ja bara i 10+3...och livmodern hade inte trängt upp ännu...sååå jobbigt! Men har du lite mage å så, brukar ju va ett tecken på att den trängt upp, för att den inte får plats liksom??

mm, du måååste berätta hur d går, håller tummen för att du får göra!! bor du i stockholm? ska du till uddinge??

• MallaMojs

mmm, gjorde också vul å då trodde hon att ja "va något kortare gången"...menmen, d e bara stå ut!

han hette Markos, i förnamnn, tror ja...skulle tydligen va den bäste och snabbaste...å den som gjort flest sånna han verkade trevlig också...ska du till honom?

• MallaMojs

aha, näe d stod inget namn på min heller, men ja träffade honom ju å han kollade me ul på lill-bebben Men Markos Bui...låter inte d troligt? *tihi*

• MallaMojs

mmm, lycka till...nu ska ja ut å handla käk!

• MallaMojs

magnhild...!näe, ja va ju där å kollade, men han sa att man kan göra det i princip hur långt in i graviditeten som helst...men det vore ju bra om man gör det innan "abort-gränsen" går kanske...?? kan ju va perfekt för dig å komma i v14, då kan d ju iaf högst troligt ta provet...

• MallaMojs

jaa du, enilorac...jag fick reda på att ja va bärare genom att lämna blodprov på ks, som sedan analyserades i uppsala...där forskning bedrivits kring denna sjukdom ett tag tillbaka! å så har jag en bror som bara blev 6 månader och en kusin som blev 4 år, som båda var sjuka i gustavssons syndrom...

vet inte om det va så du menade? om du är orolig för "något" så kan man säkert få göra moderkaksprov, men jag skulle aldrig göra det om det bara var "något annorlunda", eftersom risken för missfall faktiskt ökar, minimalt men ändå och att jag aldrig skulle utsätta mig för detta "frivilligt"...

Svar på tråden Moderkaksprov!