• nenababe

Jag ångrar mig!

Jag tror inte man nånsin kan vara förberedd på att bli mamma.

Själv trodde jag att jag var det med sonen, men nähä

Så mkt nytt man ska lära sig även fast man kan, så många upplevelser och tankar att ta sig igenom.

Du kommer inte att vara en perfekt mamma på en gång, men du har världens bästa lärare och det är barnet och tillsammans kommer ni att göra det absolut bästa ni kan tillsammans.

Att föda barn första gången är = panik för de flesta.
    Jag hann ångra mig flera gånger, men det jag har att säga om att föda barn är att det är något jag önskar alla fick uppleva. Det är ett sådant mirakel, en sån otroligt stark upplevelse som gjorde att jag såg fram emot förlossning nr2 något så oerhört.
    Väntar nu nummer tre som jag ska sättas igång med, och känner mig lite pirrig då jag aldrig blivit igångsatt förr. Så de är nytt, men jag är säker på att det går bra.
    Smärtan finns där så klart, men det man ska komma ihåg är att den vara en sån kort tid under sin livstid.

Så det jag ahr att säga sig är, se fram emot det - läs om olika skeden så du är med om vad som händer i kroppen. Det hjälpte mig då jag födde första "Ah, nu mår jag illa vilket betyder att han åker ner i kanalen", så du blir en del av det som händer istället för som många beskriver det "åskådare".

Sen smärtan är inte som att bryta en arm, det är mer som en glädjesmärta. Du kommer att förstå vad jag menar efteråt

Kram och lycka till!

Svar på tråden Jag ångrar mig!