• Anonym (gravid)

Gravid tidigare än man tror?

Jag visste inte redigt hur jag skulle ställa frågan. Men jag undrar om man kan ha blivit gravid tidigare än man trott?

I mitt läge trodde jag att jag blev gravid förra månaden...(var helt säker, det kändes i hela kroppen) fick nidblödning några dagar senare. testade negativit BIM -2 på BIM -1 fick jag en blödning som mens, men ingen mensvärk och den varade ca 5 dagar(annars 9).
    Tänkte inte mer på det utan var mest leden över att mensen kom.

Hade sen gravsymtom hela månaden.

Testade sen posetivt på nästa BMI +1 (blev överlycklig)

Men nu har tanken slagit mig att jag kanske blivit gravid månaden innan (November).

Någon som blviit gravid! haft som mens första månaden och sen har den inte kommit mer?

(Ska ringa BM i nästa vecka) Men tänkte rådfråga här innan om det kan vara så att jag har gått längre än vad jag tror?!

• Svar på tråden Gravid tidigare än man tror?
  • Anonym

Du kanske fick ett mf? Efter mf kan ett test bli positivt. Men hurvida du verkligen fått ett mf elelr inte vet jag ju inte säkert. Ringt bm och rådgör med henne!

• Anonym (gravid)

Okej, Ja tanken slog mig också. Men nu är jag ju gravid...(hoppas jag ialla fall) Positivt på alla tester och har redan fått mage. Troligen i v. 6.
    Tänkte mer om jag kunde ha blivit gravid månaden tidigare och är då i v. 10 istället?

• Anonym (gravid)

(Ser att jag stavar ju som en kratta) Givetvis ska det stå i TS BIM!!!

• Anonym

Det är med all säkerhet INTE en gravidmage du fått. Jag är själv i v. 10 och barnet är bara 3-4cm. Om du skulle vara i v. 6 är barnet under 1cm. Uppsväldmage, ja det kan det däremot vara men troligen inte gravidmage.

Du KAN ha blivit gravid månaden före och haft nå blödningsgrej där emellan, men sen om det stämmer eller inte kan jag inte svara på.

Jag har själv också fått ett mf, månaden efter kom det ut rester från mf och kunde därför inte bli gravid mellan det två månaderna eftersom kroppen redan trodde jag var gravid. Så hade jag testat mig hade jag kunna fått ett positivt test, även fast jag inte var gravid utan det berodde på att det fanns rester kvar från mf månaden innan. Testade mig aldrig mellan det månaderna, men gyn sa att det skulle gått till på detta sätt OM jag så skulle testat mig.

• Anonym (gravid)

Okej. Ringer BM och hör på måndag, så får jag antagligen veta.

Nae. förstår också att det inte är en gravidmage. Utan givetvis bara svälld! Men förra gången fick jag lite lite mage i v.18

• Anonym

Magen kan börja synas tidigare alla barn som kommer efter det första eftersom magmusklerna efter första barnet töjts ut.

Det bästa är att prata med bm och höra vad hon tror, om du är gravid eller inte osv. Lycka till!

• Anonym (vet själv.)

jag fick som du en blödning och grav testet visade inget föresn en månad senare,
    jag gick till BM för att ta ett test och det visade svagt positivt och jag sa att jag trodde jag var längre gången än vad dom sa sen på UL visade sig att jag hade rätt jag var en månad längre gången än vad dom trodde så visst kan det hända.

• jojjetöza
    Anonym skrev 2008-12-30 11:39:51 följande:
    Det är med all säkerhet INTE en gravidmage du fått. Jag är själv i v. 10 och barnet är bara 3-4cm. Om du skulle vara i v. 6 är barnet under 1cm. Uppsväldmage, ja det kan det däremot vara men troligen inte gravidmage.Du KAN ha blivit gravid månaden före och haft nå blödningsgrej där emellan, men sen om det stämmer eller inte kan jag inte svara på. Jag har själv också fått ett mf, månaden efter kom det ut rester från mf och kunde därför inte bli gravid mellan det två månaderna eftersom kroppen redan trodde jag var gravid. Så hade jag testat mig hade jag kunna fått ett positivt test, även fast jag inte var gravid utan det berodde på att det fanns rester kvar från mf månaden innan. Testade mig aldrig mellan det månaderna, men gyn sa att det skulle gått till på detta sätt OM jag så skulle testat mig.
    jag fick mage i v 8 redan var jätte stor i v 12 folk frågade om jag var i slutfasen då
  • Anonym (gravid)

Tack! Tack! Tack! Det här var precis vad jag ville höra. Har gått och varit orolig hela dagen över att jag kanske inte är gravid.

Ska ringa BM nästa måndag för att se om jag kan få ett tidigt UL.

Magen kan säkerligen bero på att jag för nio månader sedan fick en son. Har också hört att magen kan komma lite fortare då. Eller är det helt enkelt bara julmaten som har satt sina spår...Skratt.

• Anonym (..........)

Jag testade oxå negativt förra månaden, hade haft alla symtomer som du. Började m mina p-piller igen. Nu sitter jag o funderar på om jag i alla fall kan vara gravid då min mens inte kommer, funderar på att köpa test i morgon om apoteket har öppet. Min mage har blivit "lite" större trots att jag de senaste veckorna motionerat mer, folk i min omgivning har på talat att de tycker jag har gått upp i vikt.

Svar på tråden Gravid tidigare än man tror?