• Anonym (gravid)

Gravid tidigare än man tror?

Jag visste inte redigt hur jag skulle ställa frågan. Men jag undrar om man kan ha blivit gravid tidigare än man trott?

I mitt läge trodde jag att jag blev gravid förra månaden...(var helt säker, det kändes i hela kroppen) fick nidblödning några dagar senare. testade negativit BIM -2 på BIM -1 fick jag en blödning som mens, men ingen mensvärk och den varade ca 5 dagar(annars 9).
    Tänkte inte mer på det utan var mest leden över att mensen kom.

Hade sen gravsymtom hela månaden.

Testade sen posetivt på nästa BMI +1 (blev överlycklig)

Men nu har tanken slagit mig att jag kanske blivit gravid månaden innan (November).

Någon som blviit gravid! haft som mens första månaden och sen har den inte kommit mer?

(Ska ringa BM i nästa vecka) Men tänkte rådfråga här innan om det kan vara så att jag har gått längre än vad jag tror?!

• Svar på tråden Gravid tidigare än man tror?
  • Anonym (gravid)

Anonym (..........) skrev 2008-12-30 20:32:32 följande:

Jag testade oxå negativt förra månaden, hade haft alla symtomer som du. Började m mina p-piller igen. Nu sitter jag o funderar på om jag i alla fall kan vara gravid då min mens inte kommer, funderar på att köpa test i morgon om apoteket har öppet. Min mage har blivit "lite" större trots att jag de senaste veckorna motionerat mer, folk i min omgivning har på talat att de tycker jag har gått upp i vikt.
    Okej...Spännande då. Du måste berätta hur det har gått sen? Jag börjar nästan få panik om jag har gått längre än vad jag tror...! Isådana fall kommer ju bebis en månad tidigare... jaja, det blir ju bra som det blir.

Vet inte vad jag mer ska säga i denna tråd. Tack alls om skrivit ialla fall!
  • Anonym (vet själv.)

TS du måste berätta för oss sen hur det går =))

• Anonym (..........)
    Svar på #11
    Anonym (gravid) skrev 2008-12-30 21:08:50 följande:
    Anonym (..........) skrev 2008-12-30 20:32:32 följande:
    Okej...Spännande då. Du måste berätta hur det har gått sen? Jag börjar nästan få panik om jag har gått längre än vad jag tror...! Isådana fall kommer ju bebis en månad tidigare... jaja, det blir ju bra som det blir. Vet inte vad jag mer ska säga i denna tråd. Tack alls om skrivit ialla fall!
    Ja det kan jag göra, försöker intala mig själv att jag e nojig. Har inte mensen kommit i morgon får jag försöka få tag i ett test, e då 3 dagar sen mensen skulle kommit, vilken annars e som en klocka.
  • Anonym (gravid)

Anonym (vet själv.) skrev 2008-12-30 21:13:17 följande:

TS du måste berätta för oss sen hur det går =))
    ringde gynn idag...har haft lite små blödningar...jag var super orolig! Är det fortfarande. Men de lugnade mig med att får man ett MF så gör det oftast jätte ont i magen. Det har jag inte haft. Skulle ringa nästa vecka och få tid för ett VUL om jag inte verkligen "ville" komma in tidigare.

Så nu lugnar jag mig om det inte händer något.
  • Anonym (..........)

Fick min mens idag, 4 dagar försent. Så nu behöver jag inte oroa mig.

När det gäller dina små blödningar tycker jag du ska åka in o kolla det. Du behöver inte alls ha ont i magen vid missfall. Vill inte göra dig orolig men jag fick missfall för en del år sen och hade inte alls ont i magen detta har även hänt min svägeska. Till mig sa dom typ samma sak, tyckte absolut inte jag skulle oroa mig och upphörde blödningarna behövde jag inte kolla upp det alls. Detta häde mig en kväll, morgonen efter satt jag på kk-akut för jag kände att jag ville kolla så allt var ok. Det e jag taksam för, det var ett missfall i v. 9. Men som sagt det behöver inte vara något, men det stämmer inte det ang ont i magen!

• Anonym (gravid)

Okej. Okej. hmm. nu blev jag lite nervös igen. Blödde du mkt då? Jag blöder jätte jätte lite...ena dagen och sen inget och sen blöder jag igen.
    Idag har det varit hel lugnt...
    De ville ju att jag skulle vänta eftersom jag troligen är så tidigt i graviditeten...5+3 (om jag nu inte blev på smällen månaden innan).

• Anonym (..........)

ja nu tänkte jag ju att du ev blev gravid månaden innan!
    Jag blödde inte mycke, faktiskt mycket lite o det upphörde under kvällen så det var bara några timmar. Så hade jag följt deras råd undrar jag när jag hade fått reda på det.
    Jag resonera nog att det e bättre att kolla det en gång för mycket än en gång förlite.

• Anonym (gravid)

Hej Hej. Nu är jag tillbaks igen. Ursäkta om det var någon som väntat! Det blev lite rörigt i tråden o jag visste inte redigt vad jag skulle tro eller hur allt stod till. Vet inte om det är någon som fortfarande är intresserad över hur det gick.

Men nu ska jag berätta ialla fall hur det ligger till...väldigt krångligt (ialla fall för mig, eftersom jag inte redigt förstår vad som händer).
    Ringde Gynn 2:e januari, eftersom jag haft små blödningar till och från. Fick då en tid med VUL i fredags den 9:e januari.

Åkte in där med 0 förväntningar och gick där ifrån med ungefär lika många.

Gynn såg att jag hade en graviditet som har startat. Men ingen bebis (om man nu äns kan kalla det för det). Troligen har jag blivit gravid senare än vad jag tror. Annars har jag ingen aning om vad som har hänt.

Blödningen kom ifrån slemhinnorna ialla fall...så mycket är konstaterat.

Ska på besök den 23 januari. Återkommer om någon är intresserad. Tills dess ska jag fortsätta att må illa, spy och vara svullen om magen. För jag känner mig verkligen jätte gravid. På något konstigt sätt känns det ofattbart att man inte kunde se något. Med tanke på alla grav symtom som jag har!

Ha det gott alla människor! Ett stort tack till alls som skrivit.

• Anonym

det e inte ovanligt att dom inte kan se fostret så tidigt i grav. så du e säker hur gravid som helstFlört

• Anonym (gravid)

Yiiihooo.
    Tack. Jag blir så glad när någon ger mig hopp!
    Men bara så lustigt...(känns som om jag redan varit gravid i 30veckor lr något) skrattar*

Längtar tills nästa titt den 23:e januari!

• Anonym (..........)

Det var ju positivt!
    Förstår att du längtar till den 23:e, vilken vecka misstänkte de att du var i?

• Anonym (gravid)

Hon mätte hinnsäcken och då kunde det vara i v.5 nu. Tydligen kan man ev inte se något då. det är för tidigt!

• Anonym (..........)

Hur har det gått?

• Anonym (vet själv.)

åh jag har inte haft internet på ett tag har visst missat lite GRATTIS TS =))

Jag fortsätter att följa den här tråden =)) är ju super intressant =))

• Anonym (gravid)

Så nu är jag tillbaka igen. Har hunnit gå igen en flytt och därför inte haft internet på över en månad.

Men nu är jag här. Var på återbesök 14 dagar senare. Visst fanns det en liten bebis där. Många tårar föll. Jag var världens lyckligaste (precis som för lite mer än ett år sedan då storebror sågs genom ul).

Så om allt går som vi vill kommer vi att bli föräldrar igen i början av september.

Enligt Ul blev jag gravid samma månad som jag plussade. BF för bebisen är den 6 september om man ska räkna efter Ul och enligt min sista mens och ägglossning är det beräknat till den 1 september.

Nu i veckan är det dags för inskrivning (något sent) MVC skrattade gått när hon sa att jag skulle haft en läkarkontroll i vecka 6 och sa att vi nog fick hoppa över det denna gången också. (Lika så vid förra graviditeten nämligen). Själv undrar jag bara hur det kan vara möjligt med så tidiga kontrolle. Eller är det bara jag som är aningen förvirrad i bebisvärlden och inte är som alla andra?!

Ha det nu gott alla underbara människor som har stöttat mig här. Givetvis återkommer jag med nya inlägg här om det är någon som är intresserad. Vid nästa tillfälle kommer jag trolige inte att vara anonym länge. *skrattar* Har ju just gått in i vecka 12.

Kram på er!

• Anonym (vet själv.)

jag är intresserad av att följa dig.... =)) är bara roligt!!

LYCKA TILL!!!!

• Anonym (gravid)

Hej igen!
    Okej, nu i vecka när det ultraljud...det rutinmässiga. Ska då vara enligt mens i v. 17 +4 men enligt första ul i v. 16+4 så det ska bli spännande vad de säger. Hoppas på att jag är blir beräknad i augusti istället för september:)

Återkommer på fredag:)

• Anonym

Så här såg det ut för mig fick mensen i augusti 9 dagar som vanligt efter första barnet dock en kolossalt större mängd sen uppehåll i 7 dagar sen mens 9 dagar igen kolossal mängd sen uppehåll sex dagar sen blödde jag som en kraftigare mens i fem dagar 4 veckor senare plussade jag de deä fem dagarna var en nidblödning enligt både bm och vul och ul...

• Niemis

Skönt att läsa i denna tråd, jag är typ i samma situation som dig TS. Jag hade nämligen en mens som slutade onsdag 24 mars. 28 mars började jag blöda lite igen och undra va sjutton som hände, så tog test bara för att typ utesluta det kl 17 på kvällen, testet blev direkt positivt. ???? Inga smärtor och 1 vecka senare idag sen blödningarna så är jag bara allmänt väldigt gravid. Började där emot misstänka grav redan för iallafall 2 mensar sedan. Men så kom ju mensen och ?jag tänkte inte? mer på de liksom. ????

Är antingen i vecka 6 eller 11 tror jag det är just nu. Försökt få tid hos gyn hela förra veckan men fortfarande inte lyckats. ???? Känns som min graviditet också är pågående fortfarande då jag är full av syntom med den största gasmage någonsin, kissar konstaaaant (får gå upp 2 gånger per natt ????) ömma bröst etc. Så sjukt frustrerande generellt att inte få veta. ????

Svar på tråden Gravid tidigare än man tror?