Inlägg från: tamate |Visa alla inlägg
  • tamate

tillhör dom som fick hitta hit på egen hand, men nu vet jag var alla är i alla fall =)

- det som inte dödar härdar!
  • tamate
    GOBLIgobli skrev 2008-12-30 19:57:49 följande:
    Hejsan alla, har smygläst i tråden ett tag och kikat på era fina vagnar och skulle nu hemskt gärna be om lite tips. Har fått hem en EL-liggvagn i ett ljust fuskläder (gräddvitt?) med sorgliga ingrodda gulnade partier på kanterna. Går det att få bort det öht? Vilket medel är bäst att använda? Ska man blötlägga kanske? Vore ytterst tacksam för hjälp.
    det finns ju en hel del grejer som man kan spreya på sätena i bilen, kanske finns något som funkar i vagnen med om man tar lite på en tvättsvamp och stryker och inte använder så mycket?
  • tamate

gobligobli: du kan ju annars sticka inom till en möbelsäljare för skie har u funnits länge på möbler så dom kanske har något tips på hur den ska rengöras på bästa sätt =)

som många säger så kan den nog vara känslig, fast jag tror att den på barnvagnarna sitter lite bättre, min syster hade en soffa jag fick av henne. underbar att sitta i och var kritvit vid köp, kastade den på återvinningen för något år sedan och soffan var svart sgråblå, alla skie hade släppt och satt nu i överdraget som jag var tvungen att använda då den var så ful =(
  • tamate
    Lokatt skrev 2008-12-30 23:53:27 följande:
    Nemia noj skrev 2008-12-30 23:50:35 följande: jo, det var ju det jag skrev till myrkryp, att det inte är en duo, utan fast. Jag är lite osäker kring vad ni kallar sparkchassi, därför jag funderade på om den var det?
    spak chassi är när du eg inte har någon form av fästanordning på chassit utan allting sitter på dom lösa delarna (ligg, sittdel) iform av 2 krokar el liknande som man trycker emot en "pinne" som går rakt över på chassit och sedan är det en plattjärnbit man vrider "spak" som klämmer fast den lösa delen i chassit på den andra pinnen som sitter fast i chassit.
    hmm, ja unj så kanske man kan säga. förstår du =)
  • tamate
    AlexandraK skrev 2009-01-04 17:53:15 följande:
    va gulligt. men det hjälper inte. =/
    finns den uppåt åt mitt håll för då kanske jag kan hjälpa dig. tycker det är för j-gt om han försöker trissa up priset efter att ha lovat bort den =(
  • tamate
    Tessax skrev 2009-01-04 20:38:11 följande:
    Det tar sig i södra och mellersta delen av landet måste jag ju säga Lite sämre med norrland...
    bor i bispgården och kan hämta sollefteå, ösund, sundsvall, bräcke. även på fler ställen beroende på vart och hur lång tid det får ta då gubben har stort kontaktnät på jobbet
  • tamate
    Jomppelina skrev 2009-01-05 13:29:31 följande:
    Tack för länken Tessax! Kikar in för att lägga i favoriter utan att läsa bakåt just nu. Mitt liv är milt sagt kaos. Har packat ihop min barnsecondhand för flytt, och lämnat lokalen. Flyttat ut allt till olika läger i väntan på att det blir klart med den nya lokalen. Skall även flytta själv, och byta bostad, så det blir TRE stora flyttar inom loppet av två månader. Jäktar väl lite kanske, visst är det den 1 december idag, snälla, säg ja! Jag hinner inte med annars... kan väl säga att massor av olika sorters lager inte är roliga att packa ihop för att lagra ett tag när man vet att de skall packas upp igen inom väldigt kort. Ny lokal, har tittat på två gamla lanthandlar. Den ena från sekelskifte mellan 1800-1900, den har vi inte fått besked på, den andra går mer åt 40-50-tal och där är det bara att börja sätta penseln i taket per omedelbart i stort sett. Men då tre personer i familjen fick influens de sista dagarna och två förmodligen vinterkräksjuka så känns det som jag behöver andas nååågon dag innan jag fattar några som helst beslut. Hoppas innerligt att ni har haft det lugnare de sista tre veckorna!
    oj vad jag önskar att jag hade bott närmare så vi kunant hjälpa dig flytta. Men nästa gång vi ska till skåne (har inte varit ner på 3 år nu) ska vi ta vägen om ditt =)
  • tamate
    AlexandraK skrev 2009-01-05 17:55:12 följande:
    Toppen! Inboxa mig sen! =) Jomppelina Ska du ha affär i Skåne? *nyfiken*
    *l* om det är mitt inlägg du reagerade på så kommer jag från södra skåne men bor sedan 8 är tillbaks i Jämtland =) men släkt o familj är kvar där nere
Svar på tråden Retrovagntråden 14