Inlägg från: GOBLIgobli |Visa alla inlägg
  • GOBLIgobli

Retrovagntråden 14

Hejsan alla, har smygläst i tråden ett tag och kikat på era fina vagnar och skulle nu hemskt gärna be om lite tips.
    Har fått hem en EL-liggvagn i ett ljust fuskläder (gräddvitt?) med sorgliga ingrodda gulnade partier på kanterna. Går det att få bort det öht? Vilket medel är bäst att använda? Ska man blötlägga kanske?
    Vore ytterst tacksam för hjälp.

• GOBLIgobli

Tack så mycket yukio. Är själv helt novis på fuskläder men ska testa med lite diskmedel, har inte YES hemma dock men Skona kanske funkar lika bra.
    Ja galltvål har jag hört många tala gott om och ska nog skaffa mig en sån också då det kan has till mycket.

Jag kan återkomma med resultat.

• GOBLIgobli
    Garageänkan skrev 2008-12-30 20:29:36 följande:
    Lär inte funka på fuskskinnet, tror det löser upp limmet emellan liksom så blir det att skinna av sig...Misstänkte också att starkare grejer inte funkar bra med lädret för det är väl nån sorts plast? (gud vad dåligt insatt man är )
  • GOBLIgobli

tamate skrev 2008-12-30 20:33:39 följande:

det finns ju en hel del grejer som man kan spreya på sätena i bilen, kanske finns något som funkar i vagnen med om man tar lite på en tvättsvamp och stryker och inte använder så mycket?
    Ja vi har nån pava med sånt, ska testa lite försiktigt.

Ekorren, ok ingen sprit!
  • GOBLIgobli

*vinkar till Lallan* Kommer nog lägga bild på vagnen när den är klar på det där just nu taskigt uppdaterade stället du vet. Den ska få nya innertyger för de gamla såg riktigt risiga ut...

• GOBLIgobli

Lindadjo skrev 2008-12-30 21:00:38 följande:

GOBLIgobli! Kul att se dig här. Jag har torkat av min gamla galonvagn med Jif cream. Den blev super-ren och verkar ha klarat behandlingen utan några men. Men jag vet inte skillnaden på galon och fusk-skin?!?PS. Jag använder fortfarande din första lilla miniskötväska, älskar den!!!!
    Tjenare, så den lever än, vad roligt?
    Undrar om inte galon är starkare än skai...?
  • GOBLIgobli

Undrar vad en så kan gå för? Rätt mycket va?

• GOBLIgobli

Har nu mailat och frågat om man får komma och hämta på plats. inte säkert alla går med på det jämt.

• GOBLIgobli
    spuff skrev 2009-01-01 18:47:14 följande:
    Det var jag som behövde sele, men vill nog ha ett nytt. Sålde mina såna där retro för de verkar omständiga, bättre att bara knäppa av och på.
    Hurdan sele är du ute efter?

Tessax
    Ok, jag ska följa auktionen noga och hoppas på det bästa.
Svar på tråden Retrovagntråden 14