Inlägg från: jagäraf |Visa alla inlägg
  • jagäraf

Retrovagntråden 14

Hej hej, nu är jag här oxå!

• jagäraf
    sarahl skrev 2008-12-30 17:36:46 följande:
    Jag af- när kommer din dotter? och vad fin den gröna vagnen blev.
    Jag har tyvärr ingen aning alls! Hon har haft fullt upp hela julen med 3 "bonusbarn" och sen jobbar hon massor. Har själv inte träffat henne sedan i juni konstaterade vi häromdagen Men - hon har en gård i Lojsta som hon ska sälja så jag hoppas hon kommer över snart men kan intenting bestämt lova.
  • jagäraf
    Garageänkan skrev 2008-12-30 22:08:26 följande:
    Hihi. Jag blev förvirrad när det bytte till Jif. Först hette det Vim men när jag var i norge hette det Jif nu heter det tydligen Jif överallt, utom där jag bor...
    Ja, och Yes som alltid hetat Yes heter Fairy om man köper det på Ö&B... Allt för att förvirra. Obs! Jag vet att det heter Fairy utomlands
  • jagäraf

Jag minns att spakchassina fick kritik för att de var så osäkra, då på 60-70-talet alltså. Jag förstår det idag för de är ju så himla krångliga att sätta fast! Jag måste sätta mig ned på huk och böja mig in under vagnen för att få fast spaken på rätt ställe. Inte konstigt att folk missade och därmed tappade hela liggdelen t ex i trappor. Huvva!

• jagäraf
    Boothwalker skrev 2008-12-31 11:38:47 följande:
    Undra hur många trådar vi haft det där stavfelet i TS... =)
    Nu har jag nog missat nåt - vilket stavfel? Är det jag som är blind, hittar inget...?
  • jagäraf
    Nemia noj skrev 2008-12-31 14:56:08 följande:
    För er nyfikna så var jag ute PÅ isen och fotade nyss, så nu kan man se lite av hur vi bor oxå.
    Oj, så fint och nära vattnet ni bor. Blir lite avis fast om jag ska vara ärlig så tycker jag att träsket är lite skrämmande. Alltså med tanke på alla pålar efter den gamla staden som finns där... Huj!
  • jagäraf
    AlexandraK skrev 2009-01-01 16:37:35 följande:
    Sänkt pris... Men dom la väl precis in den för 600?!www.blocket.se/vi/19640456.htm?ca=23_2_s
    Ja, inte mer än några dagar sedan. Står retrovagnsmarknade stilla? Tycker vagnen borde sålts direkt. Skulle gärna vilja ha den själv men Motala är lite för långt bort, tyvärr.
  • jagäraf
    AlexandraK skrev 2009-01-01 16:47:24 följande:
    Skulle också vilja ha den. Men jag tycker den är lite väl sliten i färgerna... Deesutom har jag en annan vagn på G. =)
    Åh, spännande? Vill du avslöja något?

Jag har just flyttat åtta av mina vagnar från yngsta dotterns gamla rum ner i flygelbyggnaden så nu är den full igen (typ 15 vagnar). Magasinet är inte färdigt och min man vill inte att jag ställer upp fler vagnar där än. Samtidigt som jag flyttade vagnarna och några liftar/andra tillbehör så funderade jag naturligtvis på vad jag egentligen håller på med. Men - det enda svar jag kan komma på är att jag verkligen älskar mina vagnar. Bara känslan att gå omkring bland dem... ja, obeskrivligt för den som inte har samma böjelse men ni andra fattar nog...

God fortsättning på det nya året, by the way!
  • jagäraf

Ja, jag är nog lite bortskämd ytmässigt. Med bara ett barn (två ibland) hemma utav fyra så är det nästan mer plats än vi behöver. Dessutom har jag inte en enda barnvagn inne i boningshuset just nu för första gången på flera år.

Men är man bortskämd så ställer det till problem ibland. Vi ska kanske flytta till hösten och då "måste" vi hitta ett nytt hus där alla mina drygt 30 vagnar får plats... Det är till att ha krav

• jagäraf
    spuff skrev 2009-01-01 17:23:09 följande:
    Ja, tänk en lokal...men här i sthlm är det för dyrt att hyra sånt.
    Samtidigt vill man ju ha dem nära så man kan titta på dem när man vill. Har man dem i en lokal en bit ifrån blir det väl att man bara åker dit ibland.
Svar på tråden Retrovagntråden 14