3 rätters VEGETARISK nyårsmiddag??
Alltså jag har kollat runt o letat men inte hittat nåt som passar, är det nån av er som har några goda tips?
Alltså jag har kollat runt o letat men inte hittat nåt som passar, är det nån av er som har några goda tips?
Här är ett förslag på förrätt ialla fall... =)
http://www3.arla.se/Default____17653.aspx?RecipeID=15816
Dom lät goda tills jag kom till äggstanningen, pallar inte det. Gud va otacksam jag känner mig Tack ändå!
Bruschetta till förrätt (hackade tomater, basilika och vitlök på rostat lantbröd)
Pasta med valnötssås till huvudrätt recept.nu/1.9101/nigella_lawson/huvudratter/pasta_nudlar/pasta_med_valnotssas
Crème brulée till efterrätt recept.nu/1.170842/recept.nu_redaktionen/efterratter_godis/agg_mejerier/creme_brulee
Huvudrätten har jag inte testat själv, men den låter god . Det kan iofs bli mastigt med en crème brulée efter pasta, men om man drar ut på middagen och låter magen vila mellan varm- och efterrätt så...
Hm... till förrätt kanske bruschetta med en god tomatsallad. Varmrätt några goda vegetariska biffar, en god sås och klyftpotatis. Och olika tillbehör, både varma och kalla grönsaker. Efterrätten borde inte va så svårt (såvida personen/personerna äter mjölkprodukter). Tapas är också ett alternativt då man kan göra mkt gott utan kött eller fisk... Ja, det kanske inte va så mkt till hjälp men förhoppningsvis får du några idéer av det...
Förrättsförslag:
Ta ut en rundel med ett glas ur ett vitt bröd,rosta, lägg på 1 cm tjock skiva av Chevre sätt in i ugn så det precis smälter,smält honung i en kastrull och lägg i lite valnötter ,ringla över chevre´snittarna,toppa med några ruccola blad.
Du kan även steka panerad fetaost gyllengul och servera på samma sätt med honung,valnötter samt lite lime i.Till det tzatziki och en god sallad (kan även göras som huvudrätt men inte chevre som förrätt då)
Marängsvish (med banaer,nötter) och isfacklor är en höjdare
My god tjejjer! Tack för eran insperation! Skall nog testa nåt av detta!
Kom precis på vad vi ska ha(tack vare dig)
Förätt: Små trekanter av panerad fetaost /tzatziki/sallad
Huvudrätt: Ugnstekt fläskfile´(läs quornfileer) med morötter,lök,champinjonsås.gröna bönor
Efterrätt:Marängsvisch (maränger,vaniljglass,nötter,vispgrädde,chokladsås och isfacklor)