Har suppar en laxerande effekt?
Ger min ett-åring alvedonsuppar mot hög feber. Hon bajsar väldigt ofta, och jag undrar om ni vet om detta kan bero på supparna?...
Ger min ett-åring alvedonsuppar mot hög feber. Hon bajsar väldigt ofta, och jag undrar om ni vet om detta kan bero på supparna?...
Äldsta blir nästan lös i magen när vi har haft ipren suppar...
Jag vet inte om de i sig har laxerande effekt, men eftersom man kan stoppa in en febertermometer för att få bort förstoppning borde suppen fungera på samma sätt. Vår son bajsar ofta strax efter han har fått en supp (vilket ju är lite dumt, suppen åker också ut.)
Det beror nog mest på att suppen "retar" så att han bajsar. Men när de har hög feber så brukar de bajsa väldigt mycket oftare tycker jag. Jag kollade med sjukvårdupplysningen och de sa att om de bajsar inom 10 min kan man inte räkna med att suppen gett verkan ännu, alltså inte hunnit tas upp. Men om det går längre tid så hat kroppen hunnit ta upp medicinen.
kan vara feber som gör att han bajsar med, vi har slutat ge alvedon för barnen fick utslag i rumpan av dom. Panodil kör vi med nu och de bajsar inte ofta av dom
har aldrig märkt något på min dotter, men min pappa berättade att dom kanppt han stoppa in suppen på mig när jag var liten innan den kom ut i en bajsexplosion!
Ja de kan sätta igång bajs reflexen eller så är hon lite allergisk. Hög feber kan också sätta igång magen. Fick utskrivet flytande till min son för att supparna inte hölls inne