• BrideOf Rocky

Högblankt och rostfritt, fy fan säger jag bara!!!

det enda man gör är att putsa putsa putsa, men går flammorna och fläckarna bart?

Nej oo nej.

Jag får panik, i soljus ser vårt kök ut som ett Ukrainskt dagis.

Såpa och vatten på det rostfria, funkar inte.
    Fönsterputs och microfibertrasa på högblankt, funkar inte.

Hjälp!!!

• Svar på tråden Högblankt och rostfritt, fy fan säger jag bara!!!
  • janne j

kanske läge att byta kök ?

• Senap

Du behöver två microfibertrasor.
    Först torkar du med en blöt. Sedan direkt med den torra.
    Funkar på rostfritt iaf.

My sugar is raw
  • La Lola

Nä, här undvek vi allt sånt när vi renoverade vårat kök nyss!
    Det verkar bara vara opraktiskt.

*mamma till Alma 8½ år, BF i mars med nr 2 (efter 3 års försökande)*
  • BrideOf Rocky

Janne j,

Jo vi tittar för fullt, det här åker till soptippen innan våren är här.

Shoegirl, oki, då ska jag testa det.tack!

• Terryleene

Moahahahaha!
    (inte alls avundsjuk över att ni har nytt kök och att vi inte har skåpsluckor)

• stjärnströssel

ja, jag undvek det oxå när jag köpte ny lya, o tjänade på det ekonomiskt o praktiskt.

Bakelser är oxå mat
  • styggingen

Du kan ha på bilvax både på rostfritt och högblankt. Lägg på, låt det torka och torka sedan av, precis som på bilen. Då blir det inte så mycket märken. Dessutom så doftar det som en ny bil. Då kanske din man går igång...

• halloj77

Jag har ett högblankt kök och jag älskar mitt - torkar med våt trasa och putsar med torr!
    Vad är det för högblanka ni har som ni inte gillar?

• HWikström

På rostfritt kan man ta en trasa och hälla lite matolja på sen putsa det rostfria med. Det blir super blankt och fint. Torka sedan av med en ren handduk.

• Marie IE B

Jag är själv jätteglad för att vi köpte vita vitvaror och för att lackerarfirman som gjorde våra luckor i princip vägrar göra högblankt för att resultatet oftast inte blir bra. Vi har helt släta vita luckor i "normalglans". Faktum är att jag dessutom tror att jag redan skulle varit trött på det högblanka (vi gjorde köket i maj i år).
    Jag fick tipset att använda MP52's möbelpolish-medel till rostfritt. Kan vara värt att prova! Jag har testat på diskbänk och kranar och ja, det blir blankt :)

Svar på tråden Högblankt och rostfritt, fy fan säger jag bara!!!