Ni som ammar och har noll sexlust...har ni sex ändå?
Ni som ammar och inte har någon som helst sexlust, har ni sex ändå? Njuter ni av det då eller gör ni det för husfriden eller för att det hör till i en relation?
Jag och min sambo bråkar en del om detta eftersom jag redan under graviditeten förlorade min sexlust. Att jag hade hemska foglossningar gjorde ju inte saken bättre eftersom jag fick grymt ont de gånger vi ändå hade sex. Själv fick jag inte ut någon njutning av sexet då utan det var mer närheten i sig. Innan graviditeten hade vi ett väldigt bra sexliv som vi båda njöt mycket av.
Nu knappt 5 månader efter förlossningen helammar jag fortfarande och sexlusten är som bortblåst. Vi har bara haft sex en gång efter förlossningen, efter 3 månader, då det sved och gjorde ont. Trots förspel så blev jag inte ens upphetsad så jag fick inte ut något av det. Ingen sexlust, ständig trötthet pga sömnbrist och med den erfarenheten i minnet så är jag än mindre lockad av sex nu. Min sambo har ingen som helst förståelse för detta utan blir sur istället. Han kommer med pikar då och då, som att det var meningslöst att jag satte in kopparspiral eftersom vi ju inte har nåt sex ändå....att han minsann får leva i celibat....att jag bara klagade över att det sved sist vi hade det osv. Det hjälper inte att jag förklarar att min obefintliga sexlust beror på sömnbrist och hormoner och att jag också saknar vårt sexliv....att jag VILL ha min lust tillbaks. Jag är i vanliga fall en väldigt sexuell person som gärna njuter ofta både med min sambo och på egen hand. Så jag tycker detta är jättejobbigt men speciellt blir jag väldigt sårad över att min sambo på sitt sätt anklagar mig....känner mig tvungen att be om ursäkt för att jag blev gravid, hade en jobbig (väldigt smärtsam) förlossning och att jag nu ammar eftersom det tagit bort min sexlust och gjort att min sambo inte får sex så ofta han önskar.
Är det någon mer som har det så här???? Hur gör ni, har ni sex ändå? Fick ni lusten tillbaks när ni slutade amma? Blev det bättre med tiden???