Vad GÖR DE i lägenheten ovanför oss?
Vi fick nya grannar för inte så länge sedan.
De gör riktigt konstiga ljud, som jag inte kan placera någonstans, det är riktigt fascinerande.. samtidigt som plågsamt förstås.
Jag är uppväxt i innerstan i lägenhet, och har vant mig vid de flesta ljuden. Att någon duschar, går över golven eller bråkar hör jag knappt för jag är så van vid ljuden i husen.
Enda gången jag blivit irriterad på en granne var han som bodde vägg i vägg med vårt sovrum, och hade efterfester med vrålande musik klockan tre en vardagsnatt.. Det är ju oacceptabelt (vi kallade honom 'villakillen')
Och förstås den galna grannen som bodde under oss, och kom och knackade på och skällde ut mig tills jag nästan grät, pga att vi gick för tungt..
Jag är ganska bra på det här med ljud vid detta laget alltså! MEN - människan som bor ovanför oss nu gör så konstiga ljud att vi kan bli helt.. fascinerande. Vad gör de där uppe egentligen? Det kan vara stora kabrak-dunsar, samtidigt som det låter som om någon går med klackar. Möbelgnissel, och förstås - ackopanjerat till musik. De gillar metallica.. Det låter inte som slagsmåls-ljud, inte som sex-ljud.. Vad kan de göra där uppe?
kanske de stampar med ena foten som är klädd i klackskor, samtidigt som någon riktigt tung typ hoppar då och då, eller slänger något på golvet? En slags dans?