Isorfidien skrev 2009-01-08 08:11:59 följande:
Jag kom på en sak gällande dessa remsor.Flingor brukar ligga i en påse av kraftigare plats så när paketet är tomt kan man använda påsen. Det är bara att klippa den i 4 remsor och vips har man fått gratis remsor i plast.När jag lägger på vax som jag gjort själv värmer jag bara på vaxet så det blir flytande och med en liten spatel - i mitt fall faktiskt en liten smörkniv i plast), brer ut ett tunt lager över håren, uppifrån och ner. Lägger på remsan över, gnuggar lite och sedan drar jag. Efter ca 1-2 ryck på det här sättet är plasten redan täckt av vax och då tar man bara hela denna remsa och gnuggar fast på ett nytt ställe utan vax på benet denna gång. Brukar rycka ca 4 gånger med samma remsa men lägger till lite extra vax
ibland.Själv föredrar jag denna metod för jag vet vad som finns i vaxet och det blir betydligt billigare att köpa in en burk honung, en citron och koka ihop det till ett vax som kan stå sig något år i kylen.
Menar DU att man ska använda platsremsor??? *tänker*
Måste nog testa med en smörkniv nästa gång...

för spateln som var med gillade jag inte riktigt.
Och sen när Du använder remsorna (tyg i ditt fall), så behöver DU inte lägga nytt vax varje gång?
Eller menar Du att Du lägger på remsan igen, där det kanske missat nåt strå?
Eller på ett helt nytt ställe, fullt med hår?

garv
Använder Du båda sidorna på remsan eller bara en?
Och tvättar Du remsorna eller slänger Du dem efter en gång?
Vad förvarar Du ditt vax i?
Oj många frågor det blev .-D