83an skrev 2009-01-08 19:34:58 följande:
Isorfidien skrev 2009-01-08 08:11:59 följande:
Menar DU att man ska använda platsremsor??? *tänker*Måste nog testa med en smörkniv nästa gång... för spateln som var med gillade jag inte riktigt.Och sen när Du använder remsorna (tyg i ditt fall), så behöver DU inte lägga nytt vax varje gång?Eller menar Du att Du lägger på remsan igen, där det kanske missat nåt strå?Eller på ett helt nytt ställe, fullt med hår? garv Använder Du båda sidorna på remsan eller bara en?Och tvättar Du remsorna eller slänger Du dem efter en gång?Vad förvarar Du ditt vax i?Oj många frågor det blev .-D
*skrattar* Vet inte vart jag ska börja svara någonstans.
Jag förvarar vaxet i en liten plastburk i kylen - en mindre matlåda alltså.
Jag har bara använt tygremsor hittills men fått tips tidigare om plasten. Jag tvättar remsorna efter att jag använt dem. Och nej - använder inte båda sidorna av remsan, blir kladdigt nog.
Lägger man på rikligt med vax första gången så klarar en remsa att dra ca 2 gånger till utan att du behöver stryka på mer vax. Du gnuggar bara fast den använda remsan igen och ryck.
Smörkniven jag använder är en sån där reklamploj man fick från en bokklubb en gång i tiden då de försökte få dig som prenumerant. Denna smörkniv är rätt pytteliten men passar utmärkt till detta ändamål.
Tygremsorna ja! Det ska helst vara ett lite grövre bomullstyg och klipp tyget på snedden för då repar den inte upp sig.
Var det någon fråga jag missade? *kliar mig lite lätt i skallen*