Era bästa boktips till 1-2 åring.
Som rubiken säger,ge mig tips era barns favoritböcker. Min dottter älskar böcker och jag tycker om att köpa det till henne så bara ös på
Som rubiken säger,ge mig tips era barns favoritböcker. Min dottter älskar böcker och jag tycker om att köpa det till henne så bara ös på
Emmaböckerna
Nalle Puh böcker
Maxböckerna
Alfons
Nu utgår jag mycket ifrån vad våra tre äldsta har tyckt om.
Våran yngsta är 13 månader och har inte riktigt fått upp det där bokintresset än men det är på gång...
Min dotter har ju inte heller ro att sitta ner så länge och lyssna,men hon bär på sina böcker överallt nu är det mest Molly och pekböcker med djur tex.Tack för tipsen.
Våran yngsta älskar sina böcker med djur i med päls som man kan känna på.
Fast hon tycker att det roligaste just nu är att bita sönder dom,hahaha.
Mina grabbar har gillat halvanböckerna i den åldern. Vet inte om det är någon skillnad på kill och tjejböcker i den åldern, men det är väl lika spännande med brandbilar och sådant i den ålderna. Dessutom är dom lagom långa . Vi har även några "flik-böcker" som vi köpt på copp tror jag det var, "gula tåget tar en tur" "den lilla röda lastbilen" samt några fler om en grön traktor, blå traktor, grön bil, om en racerbil. Dessa har varit väldigt populära, lagom med text och massor med fina bilder.
//Joanna
"Vem"-böckerna har båda våra barn tyckt om i den åldern och gör fortfarande. Författaren heter Stina Wirsén. Finns säkert flera men vi har fyra: Vem är arg?, Vem blöder?, Vems byxor? och Vem bestämmer?. Lagom mycket text och roliga bilder.
Max böckerna såklart!
Findus . min 2 åring älskar findus, titta på alla bilder och roliga detaljer!
bajsboken
as bra! för en själv tills ungen blivit äldre
Är det bara jag som är lite emot Max? Varför ska jag prata bebisspråk med mitt barn? Hatar sånt. Nu har jag i och för sig bara tittat i en enda Max-bok men jag utgår ifrån att de andra böckerna är likadana.
Och ja, Bajsboken är kul, den har min mamma hemma, barnen älskar den.