Era bästa boktips till 1-2 åring.
Som rubiken säger,ge mig tips era barns favoritböcker. Min dottter älskar böcker och jag tycker om att köpa det till henne så bara ös på ![]()
Som rubiken säger,ge mig tips era barns favoritböcker. Min dottter älskar böcker och jag tycker om att köpa det till henne så bara ös på ![]()
Vår tjej älskar böckerna om Leo och Ella som Linne Bie har skrivit. Bra vardagssituationer med lagom mängd text i de "tjocksidade" böckerna. Finns även med vanliga tunna blad med mer text men de har vi inte börjat med än, för de klarar hon inte av att läsa själv.
Hon är 15 månader och älskar alla sina böcker...
absolut bästa boken för barn under året!
min lillkille gillar också sina böcker :)
Allra bäst är de böckerna som man kan "Känna på", tex så har han en Bamse bok där man kan känna på klibbig dunderhonung och katten janssons päls. Sen har han en "Stor" blädderbok med djur och frukter bla som man kan göra likadant med.
Mamma 0406 skrev 2008-12-31 01:18:10 följande:
Tack för alla tips! Hennes favorit för tillfället är "knacka på" och Molly böckerna.
Max böckerna har gillats av alla mina tre barn.
Dottern är förtjust i Ingrid böckerna (av Katarina Janousch) med en riktig historia och många bilder. Knacka på är en bok som varit en klar favorit också.
Min dotter älskar böckerna om Ingrid av Katerina Janouch. Hon är snart 2.
Max-böckerna är populära men jag gör som andra, fyller ut texten.
Bu och Bä, riktiga höjdare!
Annars så är det mest Nalle Puh som gäller även om hon fortfarande tycker om pekböcker också
tygböcker!
min son e ett år och tre månader .. han älskar böcker med djur .. och så ska man göra ljud till alla djuren . speciellt tigern gillar han för då säger man grrrrrr.... men det är ju han ..alla pek böcker är ju bra för man ska lära ut massa ord o sånt
Knacka på, Hitta på, Ut och gå m fl. Benny-böckerna. Totte. Alfons. Ellen. Fia och djuren.