• Mike90

Mycket naket mellan pojke och mamma, nån fler ?

Det är kanske inte så vanligt att killar har såna här funderingar, men jag har ibland tänkt på min och mammas relation under min uppväxt.
    Jag upplever det som att den var lite mer intim än vad som är normalt. Jag kan ge några exempel.
    När jag skulle bada klädde ofta hon också av sig och badade med mig. Inget konstigt kanske, men hon kunde ibland sitta mittemot mig med benen vilande mot badkarssidorna så att allt var synligt.
    Vet inte om det var för att vi skulle rymmas bättre och därför omedvetet eller om hon ville att jag skulle se.
    Det är väl heller inte onormalt att hjälpa till och dra tillbaka förhuden och tvätta snoppen, men ibland när jag blev äldre fick jag stånd av beröringen.
    Vet inte om det var avsikten ibland eller om det bara råkade bli så.
    Tycker i efterhand att hon kunde ha sagt till mig att sköta det själv när jag var gammal nog.
    Det finns fler exempel också, men jag kanske ska ge mig här för att inte göra inlägget för långt.

Nu när jag är vuxen upplever jag att det saknades gränser för hur mycket nakenhet och beröring som är normalt. När jag växte upp såg jag inget konstigt med det utan gick nog lite för långt själv också.

Men tro nu inte att jag har haft en svår uppväxt, jag hade det bra och har det bra nu också.
    Jag vill inte kalla det här för sexuella övergrepp, för så långt tycker jag inte att det gick. Men det verkar vara väldigt ovanligt att tendenser finns mellan en pojke och mamman, eller är det stort mörkertal ?

Jag undrar om det finns fler killar som upplevt samma sak, eller är det bara jag ?

• Svar på tråden Mycket naket mellan pojke och mamma, nån fler ?
  • Mike90

När jag var 12-13 år kände jag att jag ville vara ifred när jag var naken och började dra mig undan, vilket hon respekterade.

• Mike90

Stånd av att hon tvättade snoppen började nog när jag var nånstans 9-10 år.

• Mike90

snapdragon skrev 2008-12-31 16:10:08 följande:

skötte hon din intimhygien tills dess att du var 12-13?badade ni ihop lika länge?
    Ja, det var vanligt och i den ålder såg inte jag nåt konstigt med det.
  • Mike90

Anonym skrev 2008-12-31 16:11:39 följande:

Bra att detta kommer upp till diskussion av DIG som kille som nu är vuxen och undrar...Tror de är många med dig som gör likadant!Kram
    Tack! Skickar en kram tillbaka.
  • Mike90

snapdragon skrev 2008-12-31 16:11:49 följande:

men i vilket sammanhang tvättade hon dig?följde hon med dig in i duschen, var det "kom nu så ska vi tvätta dig" eller liknande?jag förstår inte riktigt.
    Att hon ofta badade med mig var sedan jag var liten, kanske för att spara tid och inte blöta ner sina kläder ?
    Hon kunde säga till att det är dags att bada och när jag satte mig i badkaret klädde hon också av sig och satt sig tillsammans med mig.
  • Mike90

Kan tillägga att jag inte upplevde sällskapet som påträngande utan helt ok med sällskap.

• Mike90

snapdragon skrev 2008-12-31 16:20:53 följande:

inte blöta ned sina kläder?hur menar du?
    Menade att det kanske var större risk att få stänk på kläderna om hon var klädd.
  • Mike90

lyckligmamma skrev 2008-12-31 16:18:54 följande:

Innan man drar förhastade slutstser. Testa att prata med din mamma. Hon kasnke inte visste vart gränsen gick, själv kommer från en familj där man är väldigt öppen. Mnga tvättar sina barn, tills de kommer in i puberteten. Inget konstigt med det ok. Men om det skulle vara av andra skäl, så kan ni utredda det, aldrig försent.
    Tycker att det känns jobbigt att ta upp det nu flera år senare.
    Det här är inget som jag mår dåligt av, bara lite funderingar.
  • Mike90

Anonym (stina) skrev 2008-12-31 16:23:26 följande:

MikeVad är det du undrar egentligen?Sällskapet var inte påträngande...men hennes handlingar kändes inte OK alla gånger, har jag förstått dig rätt?Kan du berätta mer om vad du funderar över?Som det är nu så tycker jag att det är svårt att få en övergripande uppfattning om dina tankar...
    Jag upplevde inte något konstigt då, menn nu kanske jag känner att det var lite på gränsen och det jag undrar över är om fler killar haft samma känsla. Om det rent förekommer sexuella övergrepp mellan mammor och söner ?
  • Mike90

Anonym (stina) skrev 2008-12-31 16:29:10 följande:

Vad jag förstår på dej så är det känslor du har om saker som hände som du inte tyckte då att det var nåt konstigt med, men nu när du är vuxen ser du att det inte var helt normalt.
    Ja, det stämmer.
  • Mike90

Tack för att ni bryr er !
    Ser fram emot att läsa fler synpunkter senare, måste åka ett ärende.
    Är tillbaka inom en timme.
    Ifall ni inte är kvar då: Gott nytt år !

• Mike90

Anonym (kusligt)

Tack så mycket för din stöttning !
    Måste ärligt säga att jag blev djupt rörd när jag läste det du berättat om.
    Jag hade det dock lindrigt eftersom det jag berättat inte är något som jag har mått dåligt av utan mer i efterhand tänkt att det nog inte var riktigt normalt.
    Försökte sätta mig in i den situation du beskriver och då kändes det mycket allvarligare. Att bli så sviken av den man troligen litar mest på här i livet är ju verkligen att slå undan den grund och trygghet man står på.
    Man kan nog inte riktigt förstå hur mycket en sådan handling kan förändra en människas hälsa och tillvaro.
    Jag tror att det är bra att det berättas att även kvinnor kan vara förövare. Det är nog många som inte tror att sånt sker.

Sköt om dig, och vi ska båda stå på oss !
    Än en gång Tack!

• Mike90

Anonym (kusligt) skrev 2009-01-06 00:37:25 följande:

...Det som inte är normalt är att TS tycker det var normalt, anser jag. Men det är bara min åsikt.
    Jag kanske har uttryckt mig otydligt, men jag tycker att jag har skrivit tidigare att jag inte tycker att det var helt normalt. Men eftersom ingenting riktigt allvarligt hände så är det inget jag mår dåligt av i efterhand.
  • Mike90

Anonym (Tess) skrev 2009-01-30 20:23:40 följande:

Hur är din mamma idag? Är hon öppen med nakenhet eller normal, kanske blyg?
    När jag bodde hemma var det inte ovanligt att hon gick omkring naken men sedan jag flyttat hemifrån har det inte hänt. Jag tror att hon tillslut förstod att jag kände mig obekväm med det. Sen vet jag inte om hon numera känner sig lite blyg eller om det är av hänsyn till mig.
Svar på tråden Mycket naket mellan pojke och mamma, nån fler ?