• chicko

Vilket redkenschampo ska jag använda?

Jag har typiskt skandinaviskt hår, tunt hår som är svårt att få volym på, det är sprött och går lätt av. Vet att min förra frissa rekomenderade redken, men jag vet inte vilken sort. Nu har jag även färgat håret så jag vill ju att det ska vara ett bra schampo för det också. Jag funderar på body full, extreme eller allsoft, nån som kan säga nåt om dessa?

• Svar på tråden Vilket redkenschampo ska jag använda?
  • Viewsonic

Body full är för tunt hår har jag för mig, för mer volym.
    Extreme för kraftigt behandlat hår, ex blondering.
    Sen finns det en röd flaska för färgat hår, som jag skulle välja om jag vore du. Antingen den eller Body full.

• Viewsonic

Color extend (röd flaska för färgat hår)

• Leonike

Jag köpte body full till min mamma som har fint skandinaviskt hår som du. Hon säger att det är jättebra för hennes hår och ger mycket volym.

Själv har jag all soft som är toppen för mitt tjocka ganska torra hår.

• chicko

Jag vill ju både ha volym och bevara färgen så frågan är om man ska satsa på färgschampot eller volymschampot. Kan man ta volymschampot och sen ta nån färgbevarande inpackning?

• Viewsonic

Du kan ju köra volymschampoo och volymbalsam och sen använda deras inpackning för färgat hår en gång i veckan.

• rocketqueen

Tycker att det är en bra idé att kombinera produkter som är fuktgivande (All soft eller Clear moisture) med proteiner som stärker (Extreme). Kör på Clear moisture som ger fukt utan att tynga ner (schampo och balsam) tillsammans med en Extreme-inpackning!

Min skönhetsblogg: rocketqueens.blogg.se
  • rocketqueen

Anledningen till att jag tycker att det är bra att kombinera fukt och proteiner är att de kompletterar varandra så bra. Proteiner stärker håret kanonbra men gör det sprött om man inte kombinerar med fukt; fukt mjukgör men stärker inte håret så då går det lätt av för den sakens skull.

• tokthez

rocketqueen, var precis inne på din blogg -den är underbart bra!!!
    Använder du Redken till ditt hår? Det såg väldigt välvårdat och fint ut!

• rocketqueen

Tack tokthez! Superkul att du gillar den! Jag använde Redken i en 8-9 år innan jag bestämde mig för att byta till ekoprodukter. Redken fungerar underbart bra för mitt hår men jag tänkte att jag skulle byta till något som är snällare för miljön. Nu använder jag Simply Organics som också fungerar superbra! Fast jag saknar stylingprodukterna lite...

Svar på tråden Vilket redkenschampo ska jag använda?