• höstmamma06

Någon som bott på Blue Village, Callisto, Cypern Agia Napa???

Vi har just bokat en resa dit den 15/5-09.
    Någon som varit där??

• Svar på tråden Någon som bott på Blue Village, Callisto, Cypern Agia Napa???
  • Dalia

Jag har varit där. Mötte inte mina förväntningar, tyvärr. Tyckte inte att det var värt pengarna. Tråkiga stränder och ganska låg standard på hotellet. Dyrt i allmänhet.

• Adnama

Tänk så olika det kan vara :) Vi bodde där för 2 år sen..Helt underbart hotell !! Personalen var super trevliga och verkligen barnvänliga !! Stor och god midddgasbuffe !! Extra plud för att dem hade barnbuffe med. Stranden var inte så bra men vad gjorde det när man hade hela det stora poolområdet :) Dessutom kunde man promenera bort till den andra stranden ( tog typ 5 min). Lagom avstånd in till centrum.

• höstmamma06

Har hittat ganska många inlägg här på familjeliv ang hotellet. Allt från underbart till det värsta någonsin med myror i sängarna...mm.
    Det är nog kanske bäst att bilda sin egen uppfattning. Tänkte bara att det vore kul att höra mig för.

Vi åker med en då nästan tre år gammal kille, som jag tror kommer att älaka poolen. Vi är inte kräsna vad det gäller mat, älskar grekisk mat, så något gott borde man ju hitta på buffén.

Promenerar gör vi mer än gärna så avståndet till Agia Napa är inte något hinder, på så vis tror jag vi även undviker "röjet".

Stranden har jag läst både ris o ros om, men som Adnama skriver, det är inte långt till nästa strand om det är uselt.

Jag tror och hoppas att vi får en kanonvecka, längtar.....

• Dalia

Jag tror säkert att ni får det bra. Det var nog jag som hade för höga förväntningar. Poolområdet var jättefint, men jag var helt oförberedd på att det kryllade av sjöborrar. Köp ordentliga badskor!!! Den andra stranden var fin, men det var tråkigt att inte kunna bada på hotellets strand. Vi låg i hotellets solstolar ut mot stranden men badade i poolen. Maten och kvällsunderhållningen var bra. Det var bara det att jag hade förväntat mig ÄNNU mer. Vi betalade ganska mycket pengar för resan. Har varit på billigare resmål/hotell som varit bättre. Våra rum var helt ok, inga myror i sängen.

• höstmamma06

Dalia, när var ni där?
    Är det länge sedan?

• Puffalina
    Vi var där i juni med sonen på 1 år & 7 månader. Det var super! Enda att klaga på var väl att rummen börjar bli lite väl slitna och borde nog renoveras öfr att hlla standarden. Annars var allt kanon. Poolområdet är nog ett av de bästa jag varit på iaf för barn. Strande var ju som sagt var inte så bra men Sandy Bay som är 5 min bort var ju helt ok! Åker gärna dit igen!
    * Sebastian 061016 & Alexander 081109 *
  • anne h
    höstmamma06 skrev 2008-12-31 21:38:38 följande:
    Vi har just bokat en resa dit den 15/5-09.Någon som varit där??
    bästa tiden att åka dit, måste jag säga som alltid åkt i början på maj.
    Jag har inte bott på det hotellet, men varit där.. och det ser bra ut, poolen älskar alla ungarna så ock jag..

Kort promenad till Sandy Bay där det är mkt trevlig strand, Nissi Beach ligger strax efter det men den är i mitt tycke för stor när man har barnen med, för lätt att tappa bort dem.. så vi promenderade ut till ön varje gång vi var där, så det var lite lättare att ha koll på dem.

Ha det så gött där nere! Lite avis är jag allt..
    /anne.h, stolt morsa till fyra absolut perfekta barn ♥
  • Dalia

höstmamma06 skrev 2009-01-17 17:46:11 följande:

Dalia, när var ni där?Är det länge sedan?
    Jag troro att vi var där 2005, men det kan ha varit 2006.
  • Bunny78

Vi var där i Aug förra året och ska dit igen i aug Alltså nöjda!! Funderar på All inclusive? Nån som haft det där? Bra/dåligt? Kunde man äta från poolbaren också?

Svar på tråden Någon som bott på Blue Village, Callisto, Cypern Agia Napa???