Inlägg från: villemina |Visa alla inlägg
  • villemina

Bugaboo BEE tråden nr 2!!

Hej på er!

Kommer även priset på Bugaboo Bee höjas den 1/3?

Vad kommer den i så fall att kosta då, vet någon det?

Tack!

• villemina

Stargirl skrev 2009-02-24 11:04:27 följande:

Nej, bara med ngn tia eller två enligt säkra källor. Det är Cameleon, topptygerna, bilstolen,åkpåsarna och ngt mer som kommer att höjas. Inte Bee (väldigt liten höjning iaf), parasoll, adaptrar etc.
    Tack för svaret!
  • villemina

Nu håller jag på att bli knäpp. Velar ihjäl mig snart.
    Jag har precis sålt en vagn som jag fick 3300:- för.

Jag har en Brio Happy, som jag helst bara har hemma (bor på landet), eftersom den är så tung och svårstyrd.

Har även en Brio Race, men den tänkte jag använda först när sonen är större (han är 9 månader nu och jag vill ha honom vänd MOT mig ett tag till).

Vill ha en liten, smidig vagn med kul design som kan följa med i bilen när jag hämtar storebröderna på dagis eller när vi ska till stan.

Först var jag helt säker på att jag ville ha en Cameleon, men det känns för mycket VAGN, liksom. Nu är jag mer inne på Been... Den är liten, nätt och framförallt VÄNDBAR!

Men jag kan inte riktigt förlika mig med att en SULKY kostar nästan 5000 spänn...

Ska jag - ska jag inte...?

Racen får jag inte sälja för mannen (he loves it!) och Happyn vill jag ha kvar som skogsvagn, så inga fler vagnar kan säljas i nuläget.

Fastän jag har 3300:- att spendera på en vagn just nu så måste jag ju lägga till 1500:- för att få en Bee.

Är det en Bee jag söker???

Vad ska jag ha för argument till mannen att jag måste ha en Bee? Han blir snart skogstokig på mig!

Snälla, hjälp!

• villemina
    Tullemi skrev 2009-02-24 14:33:14 följande:
    Villemina: Kan du inte leta efter en begagnad Bee?
    Hej! Vågar inte det, eftersom jag gärna vill ha garanti på den.
  • villemina

Kajsan skrev 2009-02-24 21:40:53 följande:

Då föreslår jag att du mejlar butiker i sverge och utomlands och frågar om du kan få ett bättre pris, funkar alltid Jag köpte min från Ping-Pong riktigt billigt på det sättet, men jag fick även bra priser på två butiker i Sverige när jag frågade.Jag antar att det bara funkar på de som inte säljer så bra
    VA?! Kan man göra så??? Vad skrev du då???
  • villemina

Hej!

Ringde till "min" barnvagnsaffär och de påstår att Been ska höjas 10%, alltså från 4800 till 5280 kronor...

Stämmer detta?

Någon har skrivit 45 kronor och någon annan 100 kronor, men jag trodde inte de skulle höja så mycket som 480 kr.

Någon som vet säkert??

• villemina

Ok, jag fortsätter att terrorisera er med mina knas-frågor:

Vilken hade du valt:

1. Bee med babynest + en extra suflett för 4000:- och att jag får köra 10 mil och hämta den.

2. Ny blå Bee utan tillbehör från Kidzshop.se för 4800:-.

Om du var på jakt efter en Bee, vad hade du valt???

PS. Jag behöver inte Babynestet egentligen, men säljaren ville sälja allt på samma gång. Man kan ju sälja det på Tradera eller nåt sen.

• villemina

Tack för era svar här i denna tråden gällande mitt köp av ny eller begagnad Bee!!

Idag bär det av till Toddler för inköp av en NY liten Bee!!!

*glad*

Det blir en BLÅ, eftersom jag är helt såld på den färgen. Kanske en extrasuflett till sommaren sedan.

Tack igen!

• villemina

Hej!

Har kollat i bildtråden nu o letat upp bilderna på Bee: smala vingar kontra tjocka vingar.

Den jag ska hämta på lördag (blev inget köp idag!) har tjocka vingar (har bara klämt på den idag), säger det nåt om tillverkningsdatum eller så?

Görs de fortfarande med två olika storlekar på dessa grejer?

Tror bara de hade med tjocka vingar i affären jag var i...

Vilket är att föredra och hur hittar jag en Bee med TUNNA vingar...?

• villemina
    Lille Mammsen skrev 2009-02-26 20:31:49 följande:
    Va den med tjocka vingarna i butik? Vad jag förstått så tillv. endast tunna vingar....dock vet jag ej när tillv. av tjocka slutade?
    Ja, den var i butik... Kan man kolla det på nåt sätt...? Hur vet jag egentligen om det är tjockt eller smalt när jag inte kan jämföra med nåt?

Tjejen i butiken hade aldrig ens hört talas om att Bugaboo hade mycket reklamationer gällande Cameleons handtag...! Kanske ska köpa vagn nån annanstans...?

Blir knäpp på det här...
Svar på tråden Bugaboo BEE tråden nr 2!!