Inlägg från: htailog |Visa alla inlägg
  • htailog

Blivande pappor 09 Del 2

Hallå alla pappor/blivande pappor.. =D

Blir pappa för andra gången den 30 juli..
    Ser fram emot att hålla den lille.. =P

Vet ni alla vad ni ska få för kön eller?
    Har ni tänkt ut några namn ännu?

Ha det bra.. och kika gärna inom.. ^^

• htailog

Usch.. fy fan vad tråkigt att det ska vara så..

Självklart tar det väldigt mycket på henne och inte orka eller kan göra så mycket p.ga av hennes illamående, men antar att det tar mycket på dig också..

• htailog

Håller med TARANTINO, håller verkligen tummarna för att ni ska få det lättare med tiden innan förlossningen..

• htailog

När vi fick hem våran son så hade vi:

*Barnvagn, med liggdel som man kunde ta ur för i den låg han bredvid vår säng, eftersom jag och min mamman hade var sin lägenhet då (nu bor vi ihop).

*Kläder,

*Hoppgunga, vi hittade en billig och bra på blocket som hade ett litet bord där vi kunde lägga nån leksak (dem hoppgungorna är väldigt ovanliga, finns mest i USA tydligen..)

*Blöjor, En bebis som bara sover och äter bajsar VÄLDIGT mycket.

*Handdukar och tvättlappar, Detta BEHÖVS verkligen.

*Babysitter, Behövs när man inte orkar bära på barnet hela tiden.

Det som absolut behövs MEST av allt är TÅLAMOD... fy fan vad det tar på tålamodet..

Önskar er all lycka till!

Ps. Glöm ej packa BB väskan innan ni åker in Ds.

• htailog

Hej NelsonXX..

självklart kan du vara med i tråden när BF för er är i augusti.. bara en månad efter våran.. =D

Och absolut så ska du fråga något eller så om det är något du undrar över.. alla här inne försöker svara så gott vi kan på det.

Ha en fortsatt bra dag.

• htailog

Hej frkarl..

Stort GRATTIS.. hoppas allt är bra med er..

• htailog

Hoppas alla pappor (och mammor) har haft en bra helg...

• htailog

Sammi skrev 2009-02-10 11:11:00 följande:

Hej.Här är en som ska bli pappa -09 också! Det är första gången för mig och det är beräknat till den 8e augusti. 6 månader kvar med andra ord. Det känns ibland väldigt långt och ibland väldigt kort!! Vi har börjat kolla vagnar och sånt redan (lite tidigt kanske? Vad tycker ni?), det är en riktig djungel minst sagt. Grattis till er andra som också ska bli fäder!
    GRATTIS.. hoppas ni båda har det bra..

precis som du sa, det är en stor barnvagnsdjungel där ute.. därför är det bra att börja titta runt lite nu innan, bättre ha gjort det mesta innan det är dags än att göra allt på en gång precis när ni kommit hem från BB.. glöm ej titta på tradera och blocket (om ni inte har nåt emot något använda saker.. det finns iofs ny barnsaker på dem sidorna också..)

Lycka till!
  • htailog

Sammi: Okej. Jo det är klart, och speciellt när ni hittade en så pass ny vagn till det billiga priset. Har faktiskt aldrig haft en Brio, men Brio är ju relativt känt och bra märke så det verkar kanon.
    Spanade in den vagnen på google.se och den verkade helt okej.. vi har en liknande (Firstwheels City Elite) och det är såna vagnar jag tycker mycket om.
    Ett tips bara, dem två mindre framhjulen kan lätt knäckas så försök att "lyfta" framhjulen över t.ex snödrivor och sånt..

Om ni är som mig, så kommer ni säkert trivas med vagnen.

Ha det bra.. och ta hand om dig och tjejen (och erat blivande barn)

Svar på tråden Blivande pappor 09 Del 2