Inlägg från: Jessica C S |Visa alla inlägg
  • Jessica C S

    Spomenka, vad bra att hon somnade med hjälp av bönerna! Men vet hur du har det, detta väder är inte bra för reumatiker. Idag kunde jag inte hejda tårarna, hela kroppen gör så ont. Här har vi 20 minus brrr.
    *Ber en bön för alla i tråden som har ont i kroppen!*

    Gustaffson, jättebra att du tar din medicin! Det är viktigt att inte nedvärdera en sjukdom i "hjärnans glädjecentrum", lika lite som man ska lida pin och undvika pillerknaprande när man fått en infektion i kroppen och behöver antibiotika.

    luxurious--- Vad träligt att det inte känns bra Om bönerna inte hjälper, kanske det är för att Gud vill ditt bästa, och det du ber om kanske inte är ditt bästa? Nej, jag kan ju inte veta vad Gud tänker, och varför vissa böner inte besvaras, och varför livet är skit ibland. Men jag önskar att du skulle få det bra snart.


  • Jessica C S

    Gustafson, mom2be, TanjaS, Luxurious, jag ber för er!!!

    mom2be, preciiiiis så har jag det! Jag önskar ju så att jag kunde vara med i en cellgrupp, gå i kyrkan, mer av allt det! Men tröttheten och smärtan blir så total om jag engagerar mig i det att jag inte orkar med vare sig mig själv eller familjen. 
    Den rätta proiriteringen kan inte vara att gå till kyrkan, för att sedan försumma sin familj. Det rätta måsta ju vara att ta hand om sin familj, bygga den stark med hjälp av den kärlek man har att ge, för att sedan när orken kommer tillbakas, om den gör det, gå till kyrkan.
    Gud finns ju inte bara i kyrkan, han finns ju i vardagen också! Därför prioriterar man abslolut inte bort Jesus bara för att man stannar hemma och vårdar de sina istället för att gå i kyrkan.
    En enkel bön med barnen, en lovsång i stereon, ett försök att lösa barnens trots med hjälp av den heliga Andens kraft och tålamodshjälp, en kram till sin man och Jesus har sin plats i vardagen


  • Jessica C S

    Luxuriouz-- vet inte riktigt. Jag brukar inte försöka få Gud att lyssna på mig, jag brukar försöka lyssna på vad Gud säger till mig istället. För det han har att erbjuda/visa/ge/berätta är med större sannolikhet riktigare och viktigare än det jag vill få fram...

    Hur tänker ni andra, det var ju en väldigt bra och intressant fråga. Kan man göra på något särskilt sätt för att Gud ska lyssna, exempel, be med rent hjärta eller något annat?


  • Jessica C S

    PetJA--- Men, åh, vad du är snäll, tack!

    Storasyrran, mitt resonemang var inte menat att hållas och användas av någon som är helt frisk och inte behöver tänka i de banorna, utan mer ett sätt att förhålla sig till familj, ork och kyrka för de som verkligen är sjuka och inte mår bra och inte kan, även om de skulle vilja, leva ett kyrkligt aktivt liv på lika villkor som den som är frisk.
    Krångligt att förklara via nätet känner jag

    Jag får ta mig själv som exempel: Hade jag varit frisk, hade tanken aldrig slagit mig att jag försummar familjen genom att gå till kyrkan, som du säger, det låter konstigt? Tvärtom, jag skulle älskat att få gå till kyrkan och ge barnen den upplevelsen!
    Men nu, när jag är sjuk så innebär ett aktivt liv, om jag så skulle gå till kyrkan och cellgrupp två gånger i veckan, att jag blir helt slutkörd, har ingen ork kvar till familjen eftersom varje aktivitet tar tre dagar att repa sig ifrån. Med smärta och gråt och inget tålamod till barnen. DÅ går isåfall kyrkan ut över familjen, och man så att säga "försummar" sina barn genom att hellre gå till kyrkan, för att sedan ligga i soffan och gråta av smärta och inte orka borsta tänderna på barnen. Då vore det mer sunt att ta hand om barnen först, se till att de får sitt, för att sedan, OM orken finns, ta sig till kyrkan.

    mom2be--- ja, det är en stor sorg att man inte längre orkar leva som förut. Jag har länge sörjt att jag inte orkar gå till kyrkan, få den gemanskapen, och kanske komma närmare Gud. Det känns som att fibromyalgin tar ifrån mig något! Men en sjukdom är kort och gott eländig....  Att gå och ha dåligt samvete över allt man inte klarar av, och klandra sig själv känns inte sjysst mot sig själv, varför göra eländet ännu mer eländigt? Vi får leva med att livet inte blir som vi tänkt oss, och försöka göra det bästa av det vi har.
    Det är en av anledningarna till att jag startade kristenforalder.com. Jag försökte göra det bästa av situationen, och kan jag inte gå till kyrkan med barnen får jag väl ta den till hemmet istället!


  • Jessica C S

    Luxuriouz-- På barkito.se kan man köpa biblar. Men du har rätt, det finns ju hur många som helst att köpa! Bibel 2000 har en översättning som passar dagens generation, folkbibeln har också en bra översättning, annars är jag inte alls insatt i vilken bibel som är "bäst".

    Storasyrran, det är lugnt! Du för kyrkans talan, det är bra, fortsätt med det! Jag för de sjukas talan, med en önskan om att man inte ska behöva ha dåligt samvete för att man orkar mindre lika mycket som friska. Alla vinklar behövs!

    Soulgirl, hur är det Rebecca?

    Tanja, ber för din fot, och att det ska gå bra att ta hand om ditt barn, det låter som en hemsk smärta med metall som skaver inne i foten!

    Spomenka, men elände, stackars dig! *kramar om, och ber för dig*

    Ber för alla era böneämnen i tråden!


  • Jessica C S

    Hehe, ser att jag formulerar mig som en kratta på vift

    med en önskan om att man inte ska behöva ha dåligt samvete för att man orkar mindre lika mycket som friska.
    Skrev jag....
    Med en önskan om att man inte ska behöva ha dåligt samvete för att man inte orkar lika mycket som friska, ska det ju stå...


  • Jessica C S

    Vad många böneämnen! Jag ska be för er alla, här framför datorn!

    Nu är det kväller Barnen sitter här bredvid och smaskar på nybakta glödhoppor (Ett slags tunnbröd) Och jag är så trött att det ska bli gött att slappa framför tvn sen.


Svar på tråden Kristna se hit (del 15)