Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6

Japp, fr o m nu är du ständig ordförande

Nu skall jag bjuda in de andra!

• Fröken Småland

Du menar Solanon? Nej, men den står i vardagsrummet och jag klämmer och klurar lite med den hela tiden. Har inte kollat än om den går in i vår pyttebil, i så fall säljer jag Zappen. Den här är något lite större men smidigare att fälla upp och ihop. Och framför allt har den ett ordentligt viloläge.

• Fröken Småland

Jag har inte läst något sedan Lindadjo skrev att hon skulle ut på stan. Något spännande som avhandlats efter det?

• Fröken Småland
    Lindadjo skrev 2009-01-01 17:41:22 följande:
    Måste upplysa dig om att min techno XT är den vagn jag haft längst i min ägo Det är den 6:e vagnen i ordning som jag köpte
    I ett annat sammanhang skulle det där låta rätt skruvat faktiskt. Men här är vi alla "normala". Jag vågar inte längre uppdatera min barnvagnslista. Dessutom är hårddisken antagligen för liten för det dokumentet
  • Fröken Småland
    Lokatt skrev 2009-01-01 17:54:53 följande:
    mamma2003 help!: Fragtpriser - Europa: Pakke uanset størrelse: 139.- (forsikret) Pakke uanset størrelse: 59.- (ikke forsikret, forsendelsen sker uden ansvar fra Filabel) innebär det rekomenderat o orekomenderat. törs man oreka? och vad kostar danska kronan?
    Oj, den danska dollarn är tokdyr nu . Skulle gissa på 1.40 eller mer så man skall tänka sig för en extra gång innan man shoppar från DK.

Vad de olika försändelsesätten betyder vet jag inte, men jag gissar att försäkrat betyder rekommenderat och spårbart.

Direkt översatt (om du undrar) så betyder de olika:

Paket oavsett storlek 139:- (försäkrat) samt Paket oavsett storlek 59:- (ej försäkrat, Filabel ansvarar inte för sändningen).

Vad skall du shoppa nu då? *himlar med ögonen och låtsas att jag är bättre*
  • Fröken Småland
    Kavat skrev 2009-01-01 19:39:21 följande:
    mamma2003, Hur gick det med maken och väninnans systerson och pojkvän?
    Jo, det gick jättebra. Jag bestämde mig för att inte nämna saken i förväg och istället låta honom upptäcka/inte upptäcka saken (som är väldigt uppenbar). Men inte ett ord sa han om det och när jag frågade i morse om han gillade X och X så sa han att "Visst, lite fjolliga bara, men det är ju upp till dem". Så som jag skrev i morse så är det hopp om min neandertalar-man trots allt
  • Fröken Småland

Förresten så är Lokatt på krigsstigen kan jag lova. Hon fixade plus och försvann ner i ett svart hål hela hon

Hoppas du kommer tillbaka snart kissen!

• Fröken Småland

Zasata: Solanon jag köpte var av en äldre modell och jag gav 300 spänn

Ang din tråd om matvägran så svarar jag här; gillar inte att ge avtryck överallt. Jag har en liten matvägrare här hemma som är mycket värre kan jag lova dig. Om Ebba är glad och nöjd och går upp hyggligt i vikt så får hon tillräckligt i sig. Synd att hon vägrar välling, precis som du skriver så finns det massor där som är bra. Se till att hon dricker mjölk och lura i henne grönsaker och frukt så klarar hon sig fint.

Lindadjo: Du vill gärna att jag köper en McLaren va? Jaja, den sista vagnen är inte köpt det lovar jag. Inte den näst sista heller

• Fröken Småland

Jag är här!

Jag har tjuvstartat och börjat mitt nya sunda liv idag, jag också! Om tre veckor ca så skall jag hjälpa mina föräldrar att köra deras nya bil till handikappanpassningsfirman och då skall vi åka till Lager157 i Gällstad, en superbillig outlet-butik. Min väninna som vi var hos igår hade handlat några enkla fina tunikor i trikåtyg med resår nedtill och snörning upptill för 50:- styck och jag blev så inspirerad. Såna tunikar gillar jag skarpt, perfekt också att bara vika ner när lilleman blir "törstig" istället för att lyfta tröjan och flasha fläsket. Har inte gjort det en enda gång den här amningsperioden utan bara haft urringade toppar eller tunikor med knappar eller snörning. När jag ammade Maja minns jag hur tråkigt och även kallt det var att blotta både mage och bröst.

Ja, just det, nu skall jag knyta ihop min rafflande berättelse också. När vi åker till outleten om tre veckor hoppas jag  ha gått ner två kilo kanske och då kan jag unna mig att köpa lite nytt, det var dit jag ville komma

Svar på tråden Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6